måndag 30 november 2009

LÄXORNA GJORDA OCH MATEN I UGNEN


Nu är läxorna sa gott som gjorda. Det är historie-prov i morgon, franska kungar fran typ ar 400-800. Och sa har vi övat huvudräkning och grammatik. Emsan har övat läsning, stavning och sa har hon en ny dikt att lära sig. Fransmännen gillar det här med att lära sig dikter utantill. Tror aldrig jag nagonsin lärt mig en dikt utantill. Vad det ska vara bra för? Öva minnet. Men man skulle ju kunna öva minnet pa nagot vettigare kan tyckas.

Maten är i ugnen. Det blir ugnspannkaka i kväll. Inte sa juligt kanske, men det maste vara väldigt svenskt. I början tyckte S att det var en underlig maträtt men nu tycker han att den är helt okej.

1 kommentar:

Sis sa...

Mmm ugnspannkaka, vad gott! Det var länge sedan, enda gången man äter det är hos mamma och det är lika gott varje gång! Haha ja man har lite olika matkulturer, tänk om du skulle bjuda S på blodpudding... haha och säga att det är grisblod ;-)
Igår beställde jag min första julklapp, kändes tillfredsställande! Det blev en present till Bianca. Nu har jag bara resten av familjen kvar. 18 dar kvar tills vi ses, mysigt!!
Ha en bra dag! Kram C.