torsdag 5 april 2012

JAG FICK GODKÄNT


Emma ska tillsammans med tva andra tjejer i klassen halla ett föredrag om katter idag.

Ämnet fick de bestämma själva, likasa vem de skulle jobba tillsammans med och hur de skulle göra det. Emma har jobbat pa föredraget i en veckas tid. Helt själv. Hon har letat information pa internet och i böcker, klistrat, skrivit och övat. Det enda hon bad mig om hjälp med var att skriva ut nagra saker fran internet. Det är det enda. Annars har hon gjort ALLTING helt själv. Det var knappt sa att jag visste att hon skulle halla föredrag, om vad och ännu mindre när.

Igar fick jag i alla fall latsas vara hennes klasskompisar som lyssnar pa föredraget medan hon höll det för mig. Det gick alldeles stralande! Och det var bäst att lyssna ordentligt och inte vara okoncentrerad för efterat hade hon en mängd fragor om det hon just presenterat för att se att jag hade lyssnat ordentligt. Jag var ganska duktig och tror att jag fick godkänt i betyg. Och nu har jag mig en massa saker som jag absolut inte visste om katter!


Hann snabbt fanga Emma och en del av hennes föredrag pa bild innan vi stack i väg i morse. Är sa stolt över min lilla tjej som blivit sa duktig!

Nu är jag hemma igen efter ett grymt jobbigt träningspass och ska sätta fart med allting jag har att göra här hemma. Pa lördag morgon maste ju väskorna vara packade igen...!

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Ååå vad duktig hon är!!!! Och DU med haha! Vilken tur du fick godkänt!!! :-) Smart dotter du har som kollar upp så att du verkligen lyssnar också! ;-)
Lycka till med packandet och förberedandet inför resan.
Och hoppas nu ni får en riktigt fin påsk hemma i Sverige!
Kramar!!

Martina sa...

Saltistjejen-
Ja visst var jag duktig! Ja hon var väldigt noga med att jag lyssnade ordentligt, konstigt att det inte funkar lika bra när jag ber henne lyssna ordentligt?!
Ja nu är det packstress igen. Trots omständigheterna sa ska det naturligtvis bli mysigt att var tillbringa nagra extra dagar med familjen igen.
Hoppas ni far en mysig pask i NY!
Kramar

Liz sa...

Men gud sa duktig hon ar! Det ar ju sa himla mycket jobb med alla dessa reports och projects hela tiden med skolan, sa skont att hon denna gang kunde gora mycket/allt sjalv! Det ser jattefint ut och hoppas att foredraget gick bra! Kul att hon stallde fragor om det hon holl foredrag om, later jatteproffsigt! Bra jobbat Emma!!

Cassie har slitit som ett djur sedan vi kom hem fran San Diego for att fa en stor bokrapport klar. Tung bok om andra varldskriget och hon var tvungen att gora en roadmap/timeline med viktiga events i kronologisk ordning och sa rita bilder som passade till..Det var massor av jobb och bade Chris och jag fick hjalpa till att salla bland alla events for att plocka ut de 10 viktigaste som skulle finnas med pa the roadmap.

Pust, nu har vi dessutom bara till fredag nasta vecka pa oss att fa klart hennes science project om Charlie. Jisses, hon har en hel del kvar...sa det blir att sitta i pask!

Ha det bra vannen, som alltid hittar jag inte tiden framfor datorn forren pa sen kvall, da barnen sover. Tanker pa dig och skickar en stor kram!!

Martina sa...

Ja, hon var verkligen jätteduktig och föredraget hade gatt bra i skolan!

Det blir mycket jobb för Cassie över Spring Break, stackarn. Tur att hon fick nagra dagar med bara roligt när ni var i San Diego i alla fall. Hoppas det gar bra för henne!

Ja, jag har ocksa haft fullt upp hela tiden. Vi far försöka höras pa skype när jag kommer tillbaka igen.
Kramar