tisdag 3 april 2012

TRÄFFSÄKER


Alltid när jag är i Sverige gillar jag att ga till bokhandeln och köpa svenska böcker. Oftast blir det ett helt gäng som far följa med hem. Att jag sen knappt aldrig hinner läsa dem är en annan sak...

Men en bok som jag köpte och var väldigt snabbläst, jag läste ut den samma dag som jag köpte den, var "Bebisbekännelser" av Lotta Sjöberg. Det är en galet rolig och träffsäker bilderbok (därför sa snabbläst) som handlar om graviditeten och tiden när man just fatt barn.


Bada bilder fran google.

4 kommentarer:

Sis sa...

Ja just nu börjar det faktiskt kännas lite som en sjukdom... :) Knodden vill då inte lägga sig ner utan ligger tvärs över hela magen och buffar åt båda hållen samtidigt, suck! Om den inte vänt sig nästa vecka beställer de en tid för vändning, kan bli spännande det här!
Puss C.

Martina sa...

Sis-
Det blir en aktiv knodd!
Tid för vändning... hur sjutton gar det till?! Och hur gör man sen liksom, säger: "Nu har vi vänt dig, ligg still?!", eller?
Kramar

Sis sa...

Jag läste just om en som gjort fyra vändningar, två av gångerna lyckades det men den bebben vände sig bara tillbaka hela tiden haha. Men mamma är helt säker på att den lägger sig tillrätta innan vändningen för den vill inte va med om någon vändning :)
Puss C

Sis sa...

Jag läste just om en som gjort fyra vändningar, två av gångerna lyckades det men den bebben vände sig bara tillbaka hela tiden haha. Men mamma är helt säker på att den lägger sig tillrätta innan vändningen för den vill inte va med om någon vändning :)
Puss C