torsdag 11 april 2013

CURRENCY PLUS


Matte har aldrig varit mitt favoritämne och jag tycker alltid att det är lite jobbigt när man maste använda huvudräkning för att räkna om olika valutor när man är ute och reser. Dessutom sa vet man ju inte alltid vad växelkursen star i just för stunden och dessutom sa blandar jag ofta ihop vad det är jag ska multiplicera med vad.

Finns det fler som jag som tycker att det är krangligt med olika växelkurser sa kan jag tipsa om en bra app som bade tar fram den aktuella växelkursen och som pa bara nagra klick räknar om kursen. Appen som heter "Currency Plus" är gratis och väldigt bra och smidig.


Det var faktiskt Emma som hittade den här appen, vad hon nu ska ha den till kan man ju undra. Men faktum är att hon älskar matte och ofta roar sig med att räkna pa alla möjliga och omöjliga saker! Inte lik sin mamma där...

4 kommentarer:

eastcoastmom sa...

tack för tipset!

Martina sa...

Eastcoastmom-
Visst är den bra?!
Kramar

Annika sa...

TACK för det tipset.
DEN skall absolut laddas ner.

Martina sa...

Annika-
You are welcome!
Jag tycker den verkar jättebra.
Kramar