tisdag 2 april 2013

FÖRVANANDE SMAKER


Det franska kökets välkända meriter verkar trots allt ha sina gränser. Och gränsen gar tydligen innan chipshyllan. För sist jag var och handlade pa Carrefour, bland annat lite chips, sa hittade jag nagra minst sagt förvanande smaker.

Vad sägs om Carbonara- eller biffstekssmak pa chipsen?

Och kanske även cheeseburgarsmak, bolognaise eller pesto sa blir det som en hel buffé med bara chips och man kan helt enkelt slopa själva maten!

Fantasktiska kombinationer; curry och mango eller vanilj och peppar!!! Ah som jag har längtat..!

5 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Lite för wild and crazy smaker för min del...

Martina sa...

Eastcoastmom-
Jag vill ha sourcream, barbecue eller dillchips!
Kram

Anonym sa...

När vi bodde i Seattle var vi ett par gånger på en chokladfabrik som finns där. De hade fantastisk choklad, men var pigga på att experimentera, bland annat hade de Coconut Curry. Konstig, men inte helt dum kombination med mjölkchoklad. Om man bara kommer över chocken kan helt galna kombinationer bli bra, men chips med middagssmak kan jag nog vara utan...

Channal sa...

Haha... nä inte riktigt lockande! Föredrar tunna lättsaltade chips eller Lant-chips sourcream!

KRAM Anna

Martina sa...

Familjenlalloo-
Nja, alla dessa nya smaker som kommer upp och blandas hej vilt kan ju vara lockande ibland, men oftast är det ända de klassiska smakerna som är bäst tycker jag. Marabou brukar ju till exempel komma med alla möjliga och omöjliga smaker och jag har testat flera stycken men föredrar de "vanliga" smakerna.
Kramar

Channal-
Ja ska frossa i goda chips när jag kommer till Sverige nästa gang!
Kramar