måndag 5 maj 2014

HEJ VARDAGEN!



Visst är det inte riktigt lika varmt och skönt här som i södra Florida. Men jag klagar inte, det hade kunnat vara värre. Vi har i alla fall temperaturer på drygt 20 grader, klarblå himmel och en strålande sol här idag. Sommaren är sakta men säkert på intåg. Det märks inte minst på att Nice börjar fyllas med allt fler turister både i stan och på stränderna och det dröjer nog inte länge förrens Rivieran känns överfull igen.

Själv har jag varken flanerat eller legat och solat idag utan farit runt kors och tvärs över hela stan för att uträtta en hel lista full med diverse ärenden. Ärenden, tvättberg, möten, fylla kylen som ekade tomt... Hej vardagen!

Och när jag får några minuter över så ska jag sätta mig ner och läsa alla bloggar som jag varit totalt borta ifrån de senaste veckorna. Jag längtar!

8 kommentarer:

Katta sa...

Borta bra men hemma bäst, är ett uttryck som står sig. Tvättberget kan man vara utan....

Channal sa...

Skönt ni har där nere! Vi har det svinkallt! Skönt o vara hemme förutom tvätten kanske.

KRAM Anna

Anne-Marie sa...

Trots alla "måsten" är det ofta skönt att komma hem igen.
Kul att du är tillbaka i bloggvärlden igen. :)
Kramar!

Desiree sa...

Välkommna hem igen. Det har varit jättekula att följa er på er härliga Florida resa. Så mycket jag känner igen och så många underbara platser ni hann med att besöka. Inte illa med sol och 20 grader. Här har solen äntligen kikat fram igen efter en hel veckas ihållande regn.
Kramar!

Pia sa...

Harligt att folja er pa resan, Florida ar definitivt ett resmal som locker! Rivieran ser ju inte fel ut heller!! Hoppas du far en paus mellan tvatthogarna!
Kram!

Annika sa...

Välkommen hem igen!
Det är ju skönt att komma hem också efter en lyckad resa.
Så fina bilder.
Ja, fina bilder har du visat från er resa. Du får gärna visa, och berätta, ännu mer om du vill.
Kramar!!!

Martina sa...

Katta-
Tvättberget hade jag definitivt kunnat vara utan...
Kramar

Channal-
Jo som sagt, jag klagar inte pa vart väder. Dags för en liten trip hit ner snart kanske?
Kramar

Anne-Marie-
Jo jag ska verkligen försöka hinna läsa lite bloggar igen. Längtar!
Kramar

Martina sa...

Desiree-
Ja det var ju inte länge sen du var där och vi var ju pa ganska manga platser som du ocksa var pa om jag inte minns helt fel.
Kramar

Pia-
Älskar Florida! Har varit där flera ganger nu men skulle inte ha nagot emot att aka tillbaka igen.
Kramar

Annika-
Tack fina!
Ja jag lovar att det kommer att bli manga bildbomber fran resan sa snart jag far lite tid till att ga igenom alla kort. Som alltid, sa blev det ju nagra stycken...
Kramar