tisdag 19 januari 2010

DET VAR NÄRA...


Det var riktigt nära att jag fick ett rejält psykbryt idag.

För att göra en lang historia kort; jag satt och jobbade i stort sätt hela förmiddagen, det gick bra och jag avancerade pa. Helt plötsligt sa fick jag problem och det gick inte att fortsätta, jag försökte om och om igen men det funkade inte, jag försökte hitta vad det var för fel men hittade ingenting.

Jag ringde min datakille, Joseph, som via ett speciellt program kunde ga in pa min dator och manipulera programmet. I nästan 1 timme försökte han med diverse, för mig, helt obegripliga grejer hit och dit. Det funkade fortfarande inte. Enda chansen var att vänta till S kom hem i kväll för att använda hans gamla säkerhetskopia fran december. Detta innebar dock att jag skulle fa göra om allt som jag gjort sen i december!!!! Ahhhhhhhh!

Ofrivilligt "arbetslös" som jag nu var lagade jag mig lite lunch vid 14 och visste inte om jag skulle vara mest arg eller ledsen över att behöva göra om en massa jobb som jag redan gjort.

Men sa lite senare ringer Joseph igen och säger till mig att koppla upp mig pa internet igen sa att han ater igen kan ga in pa min dator. Efter en massa klick hit och klick dit och lite konstigt programmerarsprak sa säger han till mig att testa igen. Och YES, det funkade!!!!

Tack gode gud, eller Joseph, rättare sagt! You made my day!

Nu är det dags att plocka ihop allt jobb och aka och hämta mina älskade prinsessor i skolan!


Inga kommentarer: