onsdag 27 januari 2010

LÄSA MER

Idag blev det gympa för min del och tennis för tjejernas del pa förmiddagen.

Sen hem för en snabb lunch innan vi akte iväg till hudläkaren för en titt pa Biancas vartor. Nu är de, äntligen, sa gott som borta!

Sa blev det ocksa en liten sväng till biblioteket där jag som vanligt lämnade tillbaka en massa böcker som jag inte hunnit läsa. Men jag ska börja läsa mer och oftare! Ett av mina inofficiella nyarslöften var att börja läsa oftare, typ minst en kväll i veckan. Hur det har gatt? Nja, vi kan väl säga sa här; jag förstar än en gang varför det där med nyarslöften bara är skräp, man lyckas ju aldrig halla dem.

Ja, ja...

Fast jag läser ju en hel del och lär mig en massa saker varje dag trots allt eftersom jag "gör" en himla massa läxor! Idag har jag till exempel läst en dikt, nagra sidor om nagra barn som rider, lärt mig stava nagra ord och lärt mig om kroppens reningsorgan. Sa visst läser jag en del i alla fall!

Inga kommentarer: