fredag 29 januari 2010

TEKNIKEN ÄR UNDERBAR?!


Sa vart jag aterigen tvungen att ringa pa hjälp hos min datakille. USB-minnet som vi använder för att föra över information mellan min dator och jobbet fungerade inte längre och när jag använde ett nytt USB-minne sa fungerade det fortfarande inte.

Via telefon försöker Joseph, var datakille och tillika räddare i nöden, förklara och fa mig att kolla upp diverse obegripliga saker. Till slut blir han tvungen att aterigen ga in pa min dator och göra ännu fler, för mig, obegripliga saker. Han försöker förklara allt han gör samtidigt som jag ser pilen svischa fram och tillbaka över skärmen och det klickas, kopieras, klistras och skrivs bade här och där. Efter ett tag säger jag till honom att han inte behöver bekymra sig om att förklara allt han gör för jag förstar ända ingenting utav allt det han säger. Förutom när han säger "ok, nu fungerar det igen!"

Inga kommentarer: