lördag 16 januari 2010

FINNS DET INGEN SOM ÄR TRÖTT?!


Varför är det sa att man ofta sover sa himla daligt när man vet att man ska ga upp extra tidigt pa morgonen?

Det är ju ganska korkat eftersom det da bara blir ännu jobbigare att stiga upp.

6 ringde klockan för oss i morse och 1 timme och en kvart senare satt jag och barnen i bilen pa väg upp till Auron som ligger nästan 2 timmars bilfärd fran Nice.

Bilfärden gick jättebra och jag var speciellt glad för att inte behöva stanna för att sätta pa snökedjorna.

Vädret var toppen; -2°C, lite sol och ingen blast. Vi hade en jätteskön dag och barnen hade det toppenkul tillsammans med deras kusin och en kompis.

Arets första skidlektion gick jättebra och Denis, skidläraren, sa att det inte ens märktes att det nästan var ett ar sen de akte sist!




Efter lunchen blev det mer skidakning och även lite skoj i snön.

Strax efter 17 var vi tillbaka i Nice igen och efter att ha tvättat bilen akte vi och hämtade barnens respektive kompisar för helgens sleepover.

Det har spelats kort, lyssnats pa musik, badats, lekts "mamma, pappa, barn" och nu är det filmtajm.

Min fraga är: "Är det ingen mer än mig som är trött?!"
Fick inget svar, mycket underligt!

1 kommentar:

Sis sa...

Jag är galet trött, lovar!!! Har varit super trött hela veckan och ska nu sova, 00.20 en lördag... inte så vanligt för att va mig! Men efter en heldag ute på stan med Hanna, kollat på lite olika saker... ;-) så får man va trött och gå och lägga sig tidigt... man är ju snart 30 så ;-)
Sov gott, kram C.