söndag 14 februari 2010

ALLA HJÄRTANS DAG

Vi har "firat" Alla Hjärtans Dag lugnt och mysigt här hemma.

Barnen och S akte till marknaden som alltid pa söndagsförmiddagarna. När de kom hem fick jag en jättefin bukett med röda rosor!

Vi har som sagt bara varit hemma och haft det lugnt och skönt idag. Vi har ätit gott (en massa onyttigheter) och gosat lite extra.

Pa eftermiddagen testade jag ett nytt recept; Lady och Lufsens italienska köttbullar. Inte sa svart, men det tog lite tid att rulla alla köttbullar.


S fick för sig att han skulle leka "mekaniker" i dag och det kunde ju bara sluta pa ett sätt...
Efter att varit i garaget ett tag kom han upp, stolt som en tupp, och sa att han hällt i vätskan som jag hade köpt i behallaren för kylvätska! Synd bara att det bara att det var spolarvätska som jag hade köpt...
OBS! Han har nu tömt ut det han hällde i igen. Det kanske inte hade blivit sa bra annars?!

Men S är inte den enda knäppisen i familjen, Emma stog för dagens knäppis-citat: -"Jag har försökt halka pa ett bananskal, men det funkar inte!!"

Och hennes senaste grej när hon ska sova är att hon pussar och säger godnatt till alla i hennes säng, det vill säga Nalle (mamma Panda), Nilla (bebis Panda), Lapina (mamma Kanin), Lapinou (bebis Kanin).....och manga fler!

Inga kommentarer: