måndag 22 februari 2010

VARDAG IGEN


Sa var nu februarilovet slut och skolan började i morse igen.

Det var lite tungt att ga upp klockan 7 igen, även för Emma sa da kan ni ju tänka er!

Efter att ha skjutsat barnen till skolan akte jag till gympan. Har inte varit och tränat pa 3 veckor nu sa det var minst sagt lite jobbigt. Kommer väl ha ordentlig träningsverk i morgon.

Efter gympan akte jag till Carrefour för att fylla pa i kylskapet och även tanka fullt i bilen eftersom bensinen riskerar att snart ta slut pa alla bensinstationer pa grund av strejk.

I Frankrike gillar man ju att strejka, de maste absolut ha världsrekord i det! Främst är det naturligtvis de statliganställda (fonctionnaires) som strejkar jämt och ständigt; posten, skolorna, SNCF (motsvarande svenska SJ), bönderna, Air France-personalen...... brukar avlösa varandra med jämna mellanrum. Men nu är det alltsa "Total" (oljeraffineri) som hotar med strejk och därmed ingen leverans av bensin till bensinstationerna.

Och det var fler än jag som ville gardera sig; köerna till pumparna var 4 ganger sa langa som i vanliga fall!

Nu ska jag röja upp lite här hemma innan det är dags för att hämta sessorna i skolan.

Det kändes faktiskt lite trakigt att skolan började igen för vi har haft tva jättemysiga veckor tillsammans. Det är tomt här hemma idag!

Men snart är de hemma igen och da har jag lovat att vi ska äta semlor till mellis! Mums!

Inga kommentarer: