torsdag 25 februari 2010

BULGUR

Jag har länge varit väldigt skeptisk mot bulgur och quinoa. Det är ju numera ingredienser som finns med i de flesta recept idag. Och visst, det är säkert jättenyttiga gryn, men jag har alltid tyckt att det sett allmänt osmakligt ut.

Jag köpte ett paket bulgur för hur länge som helst sen, men aldrig fatt lust att tillaga det. Har till och med varit pa gang att slänga paketet flera ganger!

Men igar sa tog jag mig äntligen mod till att testa det, tillsammans med fyllda tomater, och vet ni vad?! Jag tyckte faktiskt att det var riktigt gott!



3 kommentarer:

Sis sa...

Bulgur är typ våran största basvara i våran kost, tom David tycker det är skit gott!!
Bra där!
Ikväll ska vi försöka komma i säng lite tidigare, har blivit sena kvällar och tidiga mornar i sann OS-anda.
God natt världen!

David sa...

Jag va väldigt emot bulgur först också, men efter några ggr är det väldigt gott. Jag tror det har med namnet att göra låter ju inte särskillt gott. Hoppas ni har det bra där nere, hälsa familjen

Martina sa...

Som sagt, jag tyckte bulgur var riktigt gott! Nu far vi se om jag vagar ta nästa steg och testa quinoa och tofu ocksa! Later inte heller sa gott, eller hur?!