söndag 21 februari 2010

SEMLOR

I morse sov vi länge och gick upp riktigt sent!

Sen for S med tjejerna till marknaden och jag bakade semlor. Hade aldrig gjort det tidigare, vet inte ens om jag egentligen varit sa jätteförtjust i det. Men nu helt plötsligt, antagligen bara för att det inte finns att köpa här, sa har jag varit jättesugen pa semlor den senaste tiden! Och för att vara en första gang sa blev de väl helt okej. Alla gillade dem i alla fall! Och tur var väl det för nu har vi typ 30 stycken till som vi "maste" äta upp!

Fast det är väl inte det nyttigaste man kan äta direkt... och de är ju ganska sa mäktiga, och ända sa gjorde jag minisemlor!


När jag ända var i gang i baktagen sa gjorde jag även smafrallor ocksa! Visst later det ambitiöst?! Men om sanningen ska fram sa var det sa att när jag köpte jästen sa kunde jag inte bara köpa ett paket, för det lag tva paket i ett, och i vanliga fall använder jag aldrig jäst och tänkte att det var lika bra att köra pa och använda den nu. Annars hade det nog inte blivit av.

Resten av dagen var vi hemma och barnen spelade lite vinter-OS pa Wii, gjorde läxor och lekte.

Det blev läggdags redan 20.45 ikväll eftersom skolan börjar i morgon bitti igen.

3 kommentarer:

Anonymous sa...

Herregud vad du blivit duktig då. Gissa om att det finns i alla fall minst en som gärna skulle vilja vara hos dig idag och få äta några stycken semlor. Det ser verkligen jättefina ut. Synd att de inte går att spara tills vi kommer.

Puss och kram från Mam och Leif

Camilla Toniolo sa...

Visst läser du också bloggen "Utlandsmamman"? Det är HENNES fel att vi bakar semlor för första gången i vårat liv! Atminstone för min del, för jag blev så sugen när jag såg hennes bilder och recept. Jag gjorde också minisemlor, laddade upp med mandelmassa och grädde och sedan åt vi semlor vareviga dag - tills de nu tyvärr tagit slut... :-(

Martina sa...

Nej, det gör jag inte men gick just in en snabbis och tittade och det kommer definitivt bli fler ganger! Och sa maste jag bli bättre pa att läsa din blogg ocksa.