fredag 12 februari 2010

HALKIGT OCH -3°C

Snöovädret igar upphörde pa kvällen och S kunde komma hem. Det tog honom dock drygt 3 timmar att köra hem eftersom motorvägen var stängd och det var fullt med snö och bilar pa smavägarna.

I morse skjutsade jag barnen till ridskolan. Det gick bra trots att det var lite knepigt att ta sig uppför backen och ut fran vart omrade.

I Villeneuve-Loubet, där ridskolan ligger var det -3° klockan 9 da vi kom dit!

Picknicken som jag gjort i ordning till barnen fick jag ta med hem igen. Det var ju sa himla kallt sa det bestämdes att alla barnen skulle äta (varm) lunch pa restaurangen i stället.

Jag skulle ha lunchat med Isabelle idag, men eftersom det var osäkert huruvida barnen skulle kunna vara pa ridskolan hela dagen eller hämtas redan vid 14 sa var jag hemma och städade istället.

Nu är det snart dags för mig att aka och hämta tva troligtvis kallfrusna och skitiga sessor.

Inga kommentarer: