onsdag 23 november 2011

ÄNTLIGEN


Idag kunde jag äntligen börja mala i Biancas rum.

Det är bara grundmalning vi pratar om än sa länge och jag är inte färdig ännu.

Men det kändes skönt, väldigt skönt, att äntligen kunna börja mala.

Fast det är inte lika lätt som det ser ut att mala. Men det är klart, jag hade ju aldrig hallt i en pensel förut...

Taket blev, efter manga om och men, riktigt bra. Jag fick till och med väl godkänt av var vakt Jean-Paul. Som för övrigt inte kan sluta skratta at mina galenskaper.


Verktyg. 
Taket. 





Fortsättning följer i morgon.

I ett svagt (läs väldigt korkat) ögonblick igar fick jag för mig att jag även skulle lacka/mala golvet när jag ända höll pa.

Men som tur var fick jag snabbt tillbaka min realistiska hjärna igen som bestämt sa: -"Nej, skärp dig! Det ska du inte!"

Och det där med att även mala listerna la jag ner sa fort mamma sa att jag först maste slipa dom innan jag malar. Vill inte höra talas om nagon mer slipning pa ett tag.


2 kommentarer:

Sis sa...

Oj det var ambitiöst av mamma, jag slipade inte våra i sovrummet innan jag målade dem. Det blev väl inte 100 men bra mkt snyggare än vad de var innan.

Sov gott, kramis C

Martina sa...

Jasa du malade direkt pa trälister utan att slipa!

Sov gott!