tisdag 22 november 2011

DET FINNS HOPP


Att jag inte hinner ga och träna den här veckan gör inte sa mycket. Jag tror att jag far tillräckligt med träning ända. Min rygg känns ungefär som att jag bilvit överkörd av en lastbil.

Idag har jag torkat slipdamm, torkat slipdamm och torkat slipdamm. Verkligen skönt att fa bort det och vara klar med "dammetappen". Visst taket är inte helt perfekt och jag har hittat nagra fler spickor pa väggarna som jag tydligen missat men nu struntar jag i dem. Jag orkar inte slipa mer och framför allt; jag orkar inte fa mer slipdamm. Och sa känner jag att jag maste avancera sa att jag blir klar nagon gang.

Sa nu har jag alltsa bestämt mig för att fortsätta och acceptera att det kommer vara nagra smaskavanker här och där.

Sa efter att ha torkat färdigt sa har jag täckt lister, kanter och allt som man inte vill ha malarfärg pa.

I ett väldigt optimistiskt ögonblick (joda, även jag kan ha sana stunder ibland) hade jag trott att jag även skulle hinna med att grundmala idag. Men sa blev det inte eftersom jag var tvungen att aka hemifran tidigt för att hämta Bianca redan klockan 15, skjutsa hem henne och hennes kompisar och sen aka och hämta Emma.

Nu kolla barnens läxor och laga lite middag.





Taket. Med skavanker. Men betydligt bättre än för nagra dagar sedan.

Jag vet, jag har inte täckt listerna. Men jag tror att jag ska mala dem vita. Har fatt för mig att det skulle kunna bli snyggt.

3 kommentarer:

Sis sa...

Tycker du är jätte duktig! Shit jag har tänkt att jag ska göra så med köket så många gånger men.... icke!
Du kan få komma hit och pyssla i jul :)
Puss C.

Liz sa...

Vad duktig du ar! Forstar att armar och rygg gor ont, sta och slipa over huvudet med armarna, jisses vilken traning!

Jag ar ledsen att jag inte var hemma idag nar du ringde, jag blev jatteglad att hora att du ringt, men tyvarr hade jag inte mojlighet att ringa tillbaka nar jag kom hem fran sjukhuset, da barnen skulle ata och isang och sen blev det for sent. Kanske vi kan horas en annan dag denna vecka! Kramar!!

Martina sa...

Sis-Tack! Ja du jag hade ocksa tänkt pa det här länge...
Puss pa dig

Liz-Tack! Ja slipningen var en pärs!
Jag försöker ringa dig snart igen, ville hinna sla en signal innan ni flyttar. Idag har jag verkligen inte hunnit. Gissar att du ocksa har mer än fullt upp?!
Kramar