torsdag 17 november 2011

NYTT PROJEKT


Jag har ett nytt projekt pa gang! Som om jag inte hade tillräckligt...

Biancas rum, och även alla andra rum i var lägenhet, har i stort sätt sett ut som de gjorde da vi flyttade in här för snart 12 ar sen.

Innan vi flyttade in lät vi en malare riva ner de tapeterna som fanns och mala om i alla sovrummen.

Och sedan dess har vi alltsa inte gjort nagonting, at färgen i alla fall.

Det är ju ingen hemlighet att jag och S inte är händiga för fem öre och dessutom hellre prioriterar resor än hemmet.

Men efter 12 ar börjar färgen flagna och barnen, speciellt Bianca, har tröttnat pa sitt barnrum och vill ha en förändring vilket jag absolut förstar och haller med om.

Sa efter en del funderingar har jag nu bestämt mig för jag ska mala om i Biancas rum. Jag har aldrig malat nagot tidigare i mitt liv och jag har ingen aning om vad jag har gett mig in pa! Men vada, sa svart kan det väl inte vara, eller?!

Sa idag har jag alltsa börjat mitt nya projekt att mala om i Biancas rum. Fast jag har inte kommit till malningen ännu. Än sa länge har jag bara plockat bort saker/möbler fran hennes rum och börjat spackla alla fula hal och sprickor som blivit pa väggarna.

Vi far väl se hur det kommer att ga....

Jag tog nagra bilder pa hur det sag ut idag, men jag lyckas inte far över dem fran min telefon till datorn idag, sa det blir tyvärr inga bilder.



2 kommentarer:

Liz sa...

Hej vannen,
har varit sa dalig pa att hora av mig. Tack for halsningen pa FB! Nu borjar det antligen bli battre har hemma efter en mardromsvecka med magsjuka...hua!
Spannande med nytt projekt! Cassie vill ocksa sa garna ha ett fint rum coh lite tonarsideer redan. Hon har ju aldrig haft iordninggjort rum for henne utan fatt ta det som det varit och jag hoppas att vi kan gora det lite nytt och kul aven om det "bara" blir nya textiler och sangklader etc. Plocka bort lite leksaker och bocker som smasyskonen far istallet etc. Ska bli kul att se bilder sen! Stor kram!

Martina sa...

Skönt att ni är pa bättringsvägen!
Ja, vi far väl se hur det kommer att bli Biancas rum...
Ni flyttar ju snart, vi maste höras!
Kramar