måndag 21 november 2011

JAG I SLIPDAMMET


Ny vecka, nya tag.

Skam den som ger sig. Men a andra sidan hade jag inte sa stort val...

I morse akte jag och köpte grövre sandpapper och sen sa slipade jag i över 3 timmar i sträck.

Visst gick det lite lättare och visst blev det lite bättre. Men det var fortfarande langt i fran bra.

Det kändes hopplöst och mer och mer som att min enda räddning var en slipmaskin.

Eftersom vara nya grannar har hantverkare (eller de själva) just nu (det hörs) gick jag till och med och plingade pa för att höra om de eventuellt kunde ha en slipmaskin. Men tyvärr inte, de haller pa att installera ett nytt kök.

Men till min stora lycka rotade var vakt Jean-Paul fram en gammal slipmaskin som han i sina gömmor!

Jag tror inte nagon hade kunnat tänka sig mig in action med en slipmaskin i högsta hugg. Inte jag heller för den delen.

Men här var jag nu, med en slipmaskin i högsta hugg och slipade för fulla muggar i nästan tva timmar.

Barnen fick klara sig själva med deras läxor i kväll. Jag var liksom inte sa tillgänglig där mitt i slipdammet. Det är ju sa att man gärna springer ut och in i dammolnet...

Och jag satt verkligen i ett dammoln (pasen som samlar upp dammet saknades pa maskinen...), hela jag blev alldeles insnöad av det vita slipdammet.

När jag var klar och kom ut ur rummet sa Emma att jag fort skulle ga och duscha och att man absolut inte kunde känna igen mig.

Nu har jag sa ont och är helt stel i axlarna, nacken och ryggen sa jag undrar hur jag ska komma upp ur sängen i morgon. Och det känns som att jag har slipdamm langt ner i halsen men nu är taket i alla fall acceptabelt. Äntligen!

I morgon blir det till att smaslipa det sista pa väggarna, försöka fa bort sa mycket som möjligt av allt slipdamm, torka väggar och tak och täcka allt som inte ska malas och sen sa hoppas jag kunna börja mala (äntligen) pa torsdag.

Känner mig sa stressad! Fattar inte varför jag började med det här galna projektet precis veckorna innan jul. Vet inte när jag ska hinna med jobb som maste vara klart innan jul, julpynta (till första advent lär bli svart da Biancas alla saker är i hela vardagsrummet just nu) och planera/köpa alla julklappar!!!

Det blev inga bilder idag. Vagade inte ta in kameran i dammolnet.


Inga kommentarer: