lördag 18 februari 2012

BAKNING OCH VÄNNER


I morse började jag dagen med att baka. Jag gjorde en kladdkaka med vit choklad som Bianca skulle ha med sig till sin kompis Malicia, som älskar den kakan.

Sen blev det nagra timmar med läxor, tvätt, plock.... innan jag skjutsade iväg Bianca till hennes kompis som hon sover över hos i helgen.


Bianca och Malicia. 

När jag kom hem igen at jag och Emma lite lunch och sen drog jag pa mig förklädet igen. Jag ville testa nagot nytt och gjorde nougatmousse som vi ska mumsa pa till efterrätt ikväll.


Ser mer ut som morotspuré än nougat, men det smakade väldigt gott.
Nu ska jag alldeles strax skjutsa iväg Emma som ska pa ett födelsedagskalas hos en kompis.
Emma slar in presenten till sin kompis.



2 kommentarer:

Liz sa...

Vilka jattefina foton pa Emma!!! Riktig fotomodell, men hon har ju rutin fran forr vill jag minnas..:)

Vad duktig och snall du ar som bakar kaka att ta med till kompisen...hoppas att det blev uppskattat!

Har ar vi lite battre tack, men en huvudvark som heter duga sedan ett par dagar, men hostan ar tackochlov battre. Barnen ar fortfarande daliga, men pa battringsvagen, har sovit lite battre inatt! Kramar

Martina sa...

Liz-Skönt att höra att ni är pa bättringsvägen! Hoppas att ni snart är helt friska igen.
Ja, Biancas kompis at den här kakan när hon var hos oss sist och älskade den! Jag skickade även med receptet!
Kramar