lördag 4 februari 2012

DET SNÖAR IGEN


Jag är fortfarande halvsjuk. Suck.

Det blir en hemmadag idag.

Barnen har tagit det lugnt och gjort lite läxor pa förmiddagen. Nu har de varsin kompis här.

Jag har bakat kladdkada och hallongrottor som vi ska ha till mellis.

Ute är det svinkallt. Pa tv:n hör man inte annat än den ena väderleksrapporten kallare än den andra. Vi far se otaliga bilder fran snötäckta landskap i Provence folk nästan enbart sett snö pa bild. Meterologerna pratar numera om temperaturer i lä (verkliga temperaturer) och upplevda temperaturer (sa som vi känner det när man plussar pa vind, luftfuktighet...).

Oh! Nu började det just snöa här! Igen.

Snart är det lika banalt med snö i Nice som sol i öknen.


2 kommentarer:

Sis sa...

Krya på sig nu!!! David är också sjuk, jag kände mig lite hängig i början på förra veckan men nu är det bättre, bara daglig spänningshuvudvärk av olika skäl. Imorgon ska jag dock på massage, ljuvligt skönt!
Puss C.

Martina sa...

Massage...det skulle jag ocksa behöva. Jag har min vanliga muskel i ryggen som gör ont och ger mig huvudvärk just nu. Hoppas att jag snart är helt frisk igen. Hoppas D kryar pa sig ocksa!
Kramar