måndag 6 februari 2012

SOLIG MANDAG


Igar sa jag att jag skulle tvinga mig själv till att vila.

Och det gjorde jag. Verkligen.

I flera timmar igar eftermiddag lag jag bara pa sängen och tittade pa TV. Inget intellektuellt alls. Inte nagonstans. Cougar Town. Avsnitt efter avsnitt betade jag av. Mycket tantsnusk, men roligt.

Och sa fortsatte det även pa kvällen. Vet inte när jag vilade sa mycket senast?!
Jag gick till och med och la mig tidigare än nagonsin! Nästan sa att jag snart far liggsar.

Men det var skönt och väldigt behövligt med all denna vila och jag hade nog känt mig i toppform i morse om det inte hade varit sa att jag vaknade med en jobbig huvudvärk.

När jag skjutsade Emma till skolan i morse var det bara +1°C men stralande sol och klarbla himmel. Det kändes riktigt friskt och "skönt" ute för det var en torr kyla istället för en san där ra och fuktig kyla som vi är vana med här nere.

Jag insag att det var väldigt länge sendan jag var ute och andades frisk luft och fick lite sol pa mig sist. Sa när jag kom hem öppnade jag upp överallt här hemma och satte mig i en fatölj och bara andades frisk luft och njöt av solen som värmde i ansiktet. Ja, det var ju inte sa att jag blev solbränd direkt men det kändes skönt.







Inga kommentarer: