måndag 7 oktober 2013

IMSE VIMSE SPINDEL




Något störde den vanligtvis vackra utsikten över Medelhavet.
En monsterspindel som hade fått självaste Spindlemannen att blekna.
Ja okej, ni som bor i ökenklimat eller på andra platser där det finns STORA spindlar skrattar väl nu, men för att vara mig och för att vara här så var detta bland det största jag sett.
Blä.

 Men det var bara att bita ihop och gå till attack.
Och jag gav den inte ens någon match.
Vi kan ju säga så här, det gick bättre än med getingen som jag försökte mig på sist...

9 kommentarer:

Channal sa...

Spindlar betyder lycka! Att döda dem betyder att det blir regn. Vilket härligt väder ni har nu när vi har åkt hem. Men vi fick härliga dagar... sommarvärme för mig iallafall! Kyligare här hemma!!

Underbar soluppgång! Jag fotade den också igår. Så vi måste ha gjort ungefär samtidigt! Den går upp fort!

KRAMAR Anna

Sis sa...

Det var DUKTIGT av dig, jag vet ju hur mkt du ogillar spindlar!! Kommer så väl ihåg när jag fick gå in på lilla toan på Minkan en gång och rädda dig från en "stor" spindel, systeryster till räddning! Kramis

eastcoastmom sa...

Hua! Du är modig som vågar!

Martina sa...

Channal-
Nja... jag och djur liksom jag och skrock det är väl inte direkt de mest kompatibla paren.

Ja som sagt, sen i fredags har det bara statt REGN i prognosen, men det har knappt regnat alls. Och trots en del moln sa har det ju som sagt varit varmt. Idag var jag ute och promenerade i shorts och t-shirt.

Ja soluppgangarna här är ju sa vackra just nu. Och även om de liknar varandra väldigt mycket sa är dom ända lite olika varje morgon. Jag fotade den i inlägget nedan i morse!

Kramar

Martina sa...

Sis-
Ja visst var det!
Fast jag har faktiskt inte en san spindelskräck längre. Den maste ha gatt över. Däremot sa kommer aldrig min snigelskräck att ga över. Aldrig.
Kramar

Eastcoastmom-
Haha, ja men ibland har man ju inte sa stort val. Jag ville ju helst inte att den skulle komma in!
Kramar

Sahra sa...

Näe. Fy fan. Jag har inte direkt någon spindelfobi, men en sådan där skulle jag nog få hjärtstillestånd om jag såg

Martina sa...

Sahra-
Som sagt, jag fick antingen bita ihop eller riskera att han kom in...
Kram

Annika sa...

Spindlar kan vara skitläskiga.
Har haft ett par grymma rackare här inne också. Wolf Spiders och sådant.
GULP.
Jag har såklart också haft ihjäl dem, och det ahr nog inte regnar mer än vanligt ;-)
Kram!!

Martina sa...

Annika-
Haha, nej och om jag maste välja pa regn eller stora spindlar, sa väljer jag regn!!
Kramar