onsdag 13 november 2013

ÄLSKADE HATOBJEKT



Alltså, det här med datorer och system.

Älskade hatobjekt. Can't live with them, can't live without them.

Och när det inte fungerar som det ska blir man ju både helt strandsatt och galen på samma gång. Och för att inte tala om vilken tidsbov det kan vara.

Eller när man gör som jag, lyckas blockera hela jobbsystemet. Gahhh!

Funderade dock i några sekunder på om jag inte skulle ta tillfället i akt och bli tekniskt arbetslös. Men insåg att det kanske inte var den optimala lösingen.

Ringde istället Monsieur Oliver, min alldeles personliga dataexpert och räddare, som tack vare teknikens under kan hoppa in hos mig och ta kommandot över min dator på bara några sekunder. Hur skulle jag klara mig utan honom?!

Nu är det bara att jobba på igen.

2 kommentarer:

Annika sa...

Jag vet. Jag blir så galet frustrerad då det INTE funkar.
GAAHH!!
Det bara SKA funka. Alltid.
Precis som bilar, de ska alltid funka också.
Bra att ditt är igång igen nu.
Kram!

Martina sa...

Annika-
Ja exakt!
Den här gangen gick det i alla fall snabbt och smidigt att lösa tack vare min datakille! Thank god!
Kramar