tisdag 12 november 2013

iFINALLY


Det är ju lite jobbigt med en telefon som har en touchscreen som bara fungerar när den själv vill och som lever sitt egna galna lilla liv. Som skriver "a" när jag trycker på "b", som raderar hela meddelandet när jag bara vill radera en enda bokstav, som ringer upp eller skickar sms till folk som befinner sig i närheten av den som personen som jag egentligen vill kontakta i telefonboken eller som inte vill att jag ska varken svara eller ringa vissa samtal alls ibland. Varken speciellt funktionellt eller vidare praktiskt.

Så nu ger jag upp. Min gamla Sony Ericsson får ge plats för en iPhone. Finally.

Ljusår efter alla andra. Jag vet. Men nu så.

Bild lånd från google.

Har ni tips på bra appar så tar jag mer än gärna emot dom. Foto, träning, musik, mat, praktiskt, resor... vad använder ni?

8 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Välkommen i klubben!
Gillar nyhetspappar, som USAToday, BBC, Eonline... och Shazam så man kan ta reda på vem som spelar musiken man hör på radio.

Sahra sa...

Soundhound för att få veta vilken låt som spelas på tex radion.
Facebook är ju bra att ha.
Sveriges Radio tycker jag är super. Kunna lyssna på tex Sommar eller Karlavagnen eller något annat bra radiopgm
Radioplay där kanaler som MixMegapol ligger
Storytel för att ladda ned och lyssna på böcker
Pixlromatic för att piffa upp bilder
Instagram of course
PS Express för redigering
Frametastic för ramar
Quizkampen
TP
Runkeeper
Mindfulness
Bara några exempel
Kram och grattis till ett bra val

Martina sa...

Eastcoastmom-
Vad är det för skillnad pa Shazam och Soundhound?! Vilken är bäst?
Kram

Sahra-
Tack för alla bra tips! Jag noterar. Och ska testa!
Kramar

Annika sa...

Härligt härligt.
Kamera-appar (om du vill nörda på insta, som jag)
* Camera + (den enda app jag fotar med)
* Photoshop Touch (redigering)
* Instaframe (ramar till insta)
* Afterlight (lättare redigering)

OCH så lite annat.
BÄSTA appen:
* SR Play. Sveriges radio alltså. Min absoluta favvisapp där jag har listpr över alla mina älskade program som jag ständigt lyssnar på när jag har en chans.

* CNN
* Whats App (gratis SMS till alla som inte har iMessage. iMessage är gratis över hela världen mellan iphone användare. TACK apple). Annars finns då Whats App som man kan messa Droid användare gratis med.
* Sound hound
* Yelp

Ja, välkommen till klubben :-)

Martina sa...

Annika-
Tack för alla bra tips!
Vissa har jag ju redan använt pa min ipod som insta och iMessage till exempel.
Men kameran var inte super pa den sa den använde jag inte sa jättemycket.
Men nu ska jag notera alla dina bra tips och börja testa vilt!
Kramar

Channal sa...

GRATTIS! Du kommer fastna! Finns ALLT!! Du kan se på play-tv och filmer. Spela spel, fota och redigera plus mycket mer!

KRAM Anna

Marina sa...

Jag bryr mig inte så mycket om vad det är för sort - så länge det fungerar! Men eftersom jag just nu är begåvad med en iPhone så tackar jag väldigt mycket för alla bra tips här - ska genast notera!

Martina sa...

Channal-
Jag vet! Jag hade nog redan fastnat i appledjungel efter att länge ha använt ipod,ipad och mac. Därför blev det nu även en iphone.
Kramar

Marina-
Visst är det bra att fa sa manga tips!
Kramar