fredag 29 november 2013

FUCK CANCER

Alla känner vi minst någon, de flesta flera, som har kämpat mot skitsjukdomen cancer. Och alla känner vi, tyvärr, någon som förlorat denna fruktansvärda kamp. Ingen är oberörd. Och än mindre när det drabbar barn och ungdomar.

Idag skriver Hannah Graaf om en liten pojke som förlorat kampen mot cancern.

Trots att jag inte har någon som helst anknytning till pojken, Jesper, så finns det ingen chans i världen att jag kan hålla tårarna tillbaka när jag tittar på videon som visar Jespers sista resa. Så oftantligt sorglig och rörande.


Som utlandssvensk är det ju en del man missar i Sverige.

Men jag googlade på den vackra musiken i videon och upptäckte då Edvin Berg och hans kamp mot sjukdomen. Och hans dröm om att spela in låten "I Will Be Here" som han tyvärr aldrig hann genomföra innan han gick bort. Men som nu, tack vare Laila Bagge Wahlgren och Idol, har genomförts. Och tårarna fortsätter att rinna...

Till er som inte har lyssnat på låten, gör det och köp den! Pengarna går oavkortat till cancerfonden. Det ska jag definitivt göra!

5 kommentarer:

Marina sa...

En sjukdom så hemsk så det inte finns ord...

Channal sa...

Ja, FY F-N!! FUCK cancer!! Så orättvist när människor rycks bort alldeles för tidigt! Det är hemskt för alla!

KRAM Anna

Martina sa...

Marina-
Nej inga ord är tillräckliga.
Kramar

Channal-
Ja det är verkligen orättvist och hemskt för alla.
Kramar

Saltistjejen sa...

Fy så sorgligt.
Jag såg faktiskt en dokumentär på SVT Play också som handlade om döden. Tror det var det senaste avsnittet som handlade om barn som dör. Otroligt bra gjord var den även om jag grät nästan hela tiden. Men det är verkligen riktigt att man bör tala mer om döden i dagens moderna samhälle. Det ÄR ju faktiskt en del av livet. Om än hemsk och i en del fall än mer sorglig än i andra. Tänker då just på unga personer som dör innan de ens fått "börja leva".
kram!

Martina sa...

Saltistjejen-
Ja visst är det sorgligt. Varje gang jag lyssnar pa den här fina laten sa far jag tarar i ögonen.
Det är svart att tänka och prata om döden. Jo det är en del av livet, men det är inte lätt att handskas med. Sa mycket känslor och sorg. Nära, kära, barn... det är sa ofantligt svart ibland.
Stora kramar