lördag 16 november 2013

RESAN TILL BRASILIEN


Vår resa till Brasilien för några veckor sen var den bästa överraskningen och, liksom alla resor, en fantastiskt upplevelse som gav oss minnen för livet.

Ni som följer min blogg eller kikar lite på mig på Instagram och/eller Facebook har redan sett några av bilderna som jag tog under resan.

Men jag har naturligtvis många fler... runt 3000 bilder tror jag att det blev sammanlagt. Och nu har jag äntligen fått (läs: tagit) lite tid till att börja gå igenom dom. Men innan jag är helt igenom så lär det ta ett tag. Och bli några stycken bildbomber.

Här kommer den första.

Vi tog ett tidigt flyg till Lissabon där vi åt frukost innan innan det var dags att åka vidare mot Salvador.


Köer, biltullar... det tog ett tag innan semesterkänslan infann sig.

 En av de stora farorna i Brasilien.

 Stranden, vilda Atlanten...

 bruset av vågorna...


 
 Brasilien...

 tid för ressourcing och filosofi....


 månskens nätter...




 tid för mina käraste...



 vind i håret och sand mellan tårna...

 och så dessa härliga och kraftfulla vågor...


 varm gyllene sand...


 
 surfattitude...


små skatter...

 
 färger...



 lek och spring i bena...

 beauty #1...


  beauty #2...

 
 nyttiga (och mindre nyttiga) drinkar...









 och så dessa underbara hotellfrukostar.

Allt detta. Och mycket mer bjöd underbara Brasilien på.

8 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jag är helt betagen av er resa!! Brasilien är nytt för mig men nu står det högst på listan nästan. Underbart!! Jag har njutit så av dina bilder och det är fantastiskt att se dem här på bloggen.

LOVE IT och jag vill vara där. Ni vackra kvinnor....ni ser ut som systrar. What beauty.

KRAM och tack för det här...vill se mer!

ExPIAtriate sa...

Ah vad sugen jag blir pa Brasilien nu! Det ser underbart ut, harliga bilder!
For att aven kommentera ditt forra inlagg, jag onskar ibland att jag kunde jobba deltid! Har I Dubai ar man dock valdigt oflexibel nar det galler sant, I alla fall I "min" bransch. Jag kan sakna att kunna spendera tid med barnen nar de kommer hem, ge dem hjalp med laxor etc utan att man ar trott (som det oftast ar pa kvallarna). Fordelen ar val att maken som flyger, ofta ar ledig nagra dagar I strack och kan da umgas med dem pa eftermiddagarna och hjalpa till med laxor.
Kram!!!

Lisa sa...

Vilka bilder! Ser helt underbart ut! Vad härligt ni hade det. Blir enormt sugen pa att resa till Brasilien...thanks for sharing!
Kram

Martina sa...

Lotta-
Tack finaste vad glad jag blir!

Ja Brasilien var överraskande och helt nytt för oss ocksa. Härligt med en "spontanresa" utan nagra som helst masten. Och en väldigt positiv upplevelse. Skulle gärna aka tillbaka dit igen för det är ju ett stort land och vi sag ju bara en liten del av det.

Kramar

Martina sa...

Expatriate wife-
Ja som jag skrev i kommentaren ovan sa var Brasilien verkligen en positiv upplevelse och en underbar semester!

Ja, det är som sagt en riktig lyx att kunna vara flexibel och hinna ägna sa mycket tid at barnen.

Kramar

Martina sa...

Lisa-
Ja Brasilien är verkligen värt ett besök!
Det kommer fler bilder!
Kramar

Annika sa...

Vilka fina bilder.
OCH vilket land. Jag vill också åka dit nu.
Bilderna ger verkligen mersmak.
Ni är så fina, du och dina flickor.
Ja, bomba mer från din resa.
Kram!

Martina sa...

Annnika-
Tack snälla.
Ja Brasilien har mycket härligt att bjuda pa.
Oh yes, det kommer fler bomber!
Kramar