lördag 30 november 2013

I VÄNTAN PÅ BÄTTRE VÄDER






Idag var la Côte d'Azur inte lika azurblå som vanligt. Och som jag tidigare nämnt så är dåligt väder ingenting för rivieraborna. Man håller sig helst inne i väntan på att solen ska komma tillbaka igen.

Så i morse när jag var inne på Cours Saleya i gamla stan så var jag ganska ensam. Ganska skönt. Tänk vad mycket snabbare man får saker och ting gjort när man inte behöver trängas med tiotusen andra människor!

Desto mer folk var det på dagens BodyBalance pass. Men, I don't care, det är bästa passet!

Sen har jag sprungit ärenden i affärer, varit på biblioteket, poppat söta popcorn till Emma och hennes kompis medan Bianca hade två timmars mattelektion, facetajmat med sötaste syterdottern samtidigt som jag försökte jobba lite. Det sistnämna gick väl sådär, men det finns ju en dag i morgon också.

Men innan dess så blir det marockanskt till middag i kväll!

4 kommentarer:

Marina sa...

Det där med söta popcorn har jag aldrig förstått mig på!

Martina sa...

Marina-
Nej om jag far bestämma sa är det salta popcorn som gäller. Men det är inte alltid jag som bestämmer...
Kramar

Channal sa...

Vacker himmel med de dova grå färgerna mot de gul orangea husen! Låter som en bra dag!

Vilket sammanträffande! Vi åt också marockanskt igår! Jättegott!!

Fin första advent till dig Martina! KRAM!! Anna

Martina sa...

Channal-
Ja det var verkligen ett sammanträffande för det är absolut inget som vi äter i vanliga fall!

Fin första advent till dig ocksa!
Kramar