fredag 15 november 2013

MIN LYX


För många människor ser dagarna ut ungefär så här; jobba, städa, handla, hämta barn och träna. Inget konstigt med det. Det är såna ingredienser som ingår i de flesta människors liv. Även i mitt.

Däremot så har jag möjligheten att planera mina dagar väldigt fritt. Jag kan handla mat klockan 9 på morgonen (så skönt att slippa göra det när alla andra gör det), jag kan jobba på helgen eller jag kan ta ledigt en dag mitt i veckan för att träffa en kompis.

Men det viktigaste av allt, jag kan alltid vara disponibel för mina barn när de behöver mig om det så gäller hämta/lämna, läxhjälp, möten, roliga saker, samtal...

Det är en stor frihet och den absolut största lyxen i mitt liv. Och jag erkänner att jag skulle ha väldigt svårt att uppoffra den.

Idag, till exempel, såg min dag ut så här; träna, handla mat, uträtta ärenden, städa, hämta barn och nu ska jag sätta mig och jobba. Väldigt tvärtom, men passade mig perfekt idag.

Bild lånad från google.

2 kommentarer:

Channal sa...

Skulle passa mig att jobba så! Mina dagar ser väldigt olika ut och jag jobbar deltid. Passar bra och jag gör sådant som jag vill o hjälper mina barn o föräldrar. Men vad jobbar du med?

KRAM Anna

Martina sa...

Channal-
Perfekt med deltid ju. Bade jobb och tid för mycket annat.
Jag pysslar med order/inköp av kläder.
Kramar