lördag 15 mars 2014

ÅRETS FÖRSTA STRANDDAG

Just nu har vi en typisk mellansäsong här. Väldigt mycket vår med temperaturer upp mot 20 grader, samtidigt som snön fortfarande ligger kvar i bergen och luften ännu är ganska kylig. 

Mitt emellan skidor och strand. Många njuter fortfarande av skidsäsongen. Vi valde stranden idag. Årets första stranddag! Bikinin fick ligga kvar i väskan men det var ändå skönt att få lite sol på näsan och känna sanden mellan tårna.

 

 Hela tjejgänget var med och på stranden mötte vi upp med Isa och ännu en tjej.

















Villefranche-sur-Mer gav en härlig försmak av badsäsongen. Trots att vi inte riktigt är där än så är det bästa med försäsongen att det är så härligt folktomt ännu.

8 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Älskar när det är folktomt. :)
Men du, vilken fantastisk färg Medelhavet har. Jag minns hur olika färgen kunde vara beroende på hur solen stod, om det blåste och hur mycket sand som fanns i vattnet.
Inte dumt alls med snö och sand - mitemellan så där.
Här är det sol och uppemot +17-18 idag.
Kramar!!

Charlie sa ... sa...

Villefranche-sur-Mer….love it!

Och den första riktigt sköna värmen fast man kan skönja spår av vintern, är härlig. Tycker om färgerna som börjar komma igen (och som ni har mycket mer av!)

Tyckte vattnet var ovanligt blått idag här - fint.

Vi har suttit ute och tagit ett glas bubbel och kom just in. Kändes vårigt!

Härligt dag ni haft!

KRAM

Boel sa...

Jag älskar de fina bilderna! Hittade bergsbyn Auron i din blogg. Mannen och jag tycker om att vandra lite i bergen innan vi njuter av värmen i Nice. Så nu håller jag på att planera vår sommarresa. Så här ser den ut just nu (kan ändras många gånger än!): Åhus -Stuttgart (köpa kostym till mannen), Stuttgart-Luzern, Luzern- Briancon, Briancon-Auron. Där hoppas jag att vi ska vandra någon dag, sen Nice. Jag ser fram emot att komma norrifrån från bergen och se Medelhavet när man närmar sig Nice!
Hälsningar Boel

Channal sa...

Underbart med den första riktiga solvärmen! Blir sugen på att flyga ner... njuter!!

Kramar Anna

Katta sa...

Härliga bilder än om det ser lite blåsigt ut! färgerna och vyn är verkligen fin! Njut!

Martina sa...

Anne-Marie-
Ja det är skönt innan och efter högsäsongen när det är lite lugnare.
Havet är häftigt med alla skiftande färger.
Kramar

Lotta-
Ja visst är det härligt när man känner att varen och sommaren börjar göra intag! Ett glas bubbel ute later väldigt trevligt.
Kramar

Martina sa...

Boel-
Later som en fantastisk semesterplan! Kul att du hittade Auron här! Det är en fin liten skidstation, men manga aker ju även dit pa sommaren. Och det finns ju även manga andra sma byar runt omkring. Hör av dig när du kommer till Nice!
Kramar

Katta-
Ja det är ju som sagt säsongens första stranddag och det dröjer nog ett tag till innan den riktiga sommarvärmen är här.
Kramar

Boel sa...

Hej Martina! Tack för vänliga ord, jag hör gärna av mig när jag kommer till Nice,
Godnatt och en bra arbetsvecka till oss alla,
Önskar Boel