onsdag 26 mars 2014

LA MER

La mer...det azurblå Medelhavet var allt annat än lugnt och stilla idag. Vågorna stänkte och skummade hej vilt och de vita gässen var många som trängdes på havet. Inte så lätt att fånga på bild, men jag kan lova att det var storm nere vid vattnet idag. Jag trodde nästan att jag skulle blåsa bort när jag stod där och försökte klicka några bilder.














Trots att jag ser samma hav varje dag så tröttnar jag aldrig på detta vackra Medelhav. Inte bara för att det är vackert, rogivande, energivande, lugnande, ger en frihetskänsla, inspirerar... utan också för att det alltid är i ständig förändring. Färgerna, dynamiken, ljudet... varje dag bjuder havet på en annorlunda aspekt av sig själv och jag kan inte annat än att bli förälskad varje dag. Om och om igen.

6 kommentarer:

Marina sa...

Naturens krafter - och inte minst vind och vatten i konbination - är underbart mäktigt!

Channal sa...

Storm o hav är mäktigt. Vackert! Medelhavet kan man aldrig tröttna på. Så vackert!

KRAM Anna

Desiree sa...

Vackert, vilt och samtidigt så otroligt rogivande. Att lyssna på havet, känna den salta doften och promenera längst med stranden är något jag älskar och aldrig tröttnar på.
Kram!

Martina sa...

Marina-
Verkligen bade vackert, mäktigt och skrämmande!

Channal-
Nej Medelhavet är nog omöjligt att tröttna pa!
Kramar

Desiree-
Precis sa! Härligt med hav och stränder!
Kramar

Boel sa...

Vackra bilder! Det syns hur det blåser! Jag brukar åka ner till Böste, ett litet "läge" på Söderslätt i allra sydligaste Skåne. Mannen jobbar där tillfälligt så på onsdagarna ses vi i Stugan vid havet. Igår gick vi en lång promenad på stranden, som faktiskt påminner om den steniga stranden längs med Promenaden. Färgerna går dock lite mer i grått än blått. Än så länge! Kram Boel

Martina sa...

Boel-
Tack!
Vad mysigt det lät det där! Det är härligt med lite omväxling.
Kramar