tisdag 11 mars 2014

PIANO

Tillbaka till vardagen igen. Rent fysiskt, ja. Mentalt...nja.

Den där bubblan ni vet. Ingenmansland. Det där jobbiga, sköna, nödvändiga och otroligt plågsamma vakuumet som drabbar alla oss utlandssvenskar mer eller mindre hårt varje gång vi landar hemma igen efter ett besök i Sverige. Jag har redan skrivit om detta många gånger tidigare, både här och här till exempel.

I somras hamnade jag nog i den tjockast bubblan någonsin. Jag var totalt instängd och det tog väldigt lång tid innan den ville spricka. Tufft.

Den här gången känns det annorlunda. Vill inte, orkar inte, kan inte.

Och för att undvika att passera Ingenmansland så snabbt som möjligt så kör jag en ny strategi den här gången.

Piano. Vardagsruschen får vänta lite.

Startade veckan med några kilometer längs havet och fortsatte sen måndagen med en god lunch ute i solen tillsammans med en väninna för några timmars catching up.





So long, so far funkar min nya strategi förvånansvärt bra.

4 kommentarer:

Channal sa...

Låter klokt att du tar det piano. Sen kan du glädjas åt att kunna sitta ute på lunchen.

Kram fina du! Anna

Charlie sa ... sa...

Bra strategi!!

Och jag vill dit, till Nice…det ser underbart ut!

Är nyfiken om de tidigare bilderna var fr Edsviken ;)

KRAM!

Anne-Marie sa...

Piano låter mycket bra. :)
Den där bubblan kan ta sin tid ibland.
Ser väldigt vårmysigt ut hos dig nu.
Kramar!!

Martina sa...

Channal-
Ja det är härligt med varkänslor!

Vilken fin ny bild pa dig!
Kramar

Lotta-
Eller hur?
Jag har sagt det förr, anytime!
Jag har varit usel pa bade att blogga, läsa och svara de senaste veckorna, men visst var det vackra Edsviken. Dina gamla hoods?
Kramar

Anne-Marie-
Jo, vissa ganger har det varit riktigt tufft. Men den här strategin funkar ganska sa bra, so far.
Kramar