onsdag 12 mars 2014

MIN DAG


Ärligt talat så hade jag faktiskt totalt glömt bort att det var min födelsedag den här veckan. Tills för några dagar sen då mina barn påminde mig.

Alzheimer? Oldzheimer? Eller en undermedveten förträngning?

Kanske lite av varje. Vad vet jag.

Men idag blir jag alltså ännu ett år äldre och den återkommande frågan är -"Hur känns det?"

Det känns väldigt bra eftersom jag redan tidigt på morgonen blev ordentligt grattad med både kramar och fina ord från alla mina käraste. Både nära och fjärran. Det värmer enormt i hjärtat och ärligt talat hade jag inte kunnat önska mig en bättre present än att bli ihågkommen av alla som jag älskar. Och med posten damp det ner ännu fler gratulationer. Tack snälla ni som kommer ihåg min dag.

Och igår fick jag dessutom fina komplimanger. Först från min äldsta, som sa att hon tycker att hon har en väldigt ung mamma jämfört med hennes kompisar och att jag ser ung ut eftersom jag inte har några (eller sa hon kanske bara "inte så många"?) rynkor. Och en tjej på gymet undrade om jag var 30 eller kanske höst 32 år. Jo man tackar. Eller så hade hon kanske bara glömt att sätta i linserna på morgonen?

Åldersnojja eller ej, det finns inte så mycket man kan göra åt saken så det är bara att go with the flow och njuta så mycket man bara kan.

Och det ska jag göra idag. Ni vet, piano-strategin. Just nu känns det som att det kommer att vara veckans vinnande koncept.

9 kommentarer:

Gabriella Kruger sa...

GRATTIS! Ja det är ju inte längre så viktigt att fylla år :) Hoppas hela din dag blir kanon! Och fortsätt du med piano-strategin ett tag till!

Annika sa...

GRATTIS min födelsedagstvilling!!! Du är ju yngre än jag!! Men vi delar dagen!
HOPPAS du har en finfin dag idag! 12 mars är en bra dag att fylla år på!
Nej, det där pirret man hade som liten inför fdlsedagen är helt borta.
GO with the flow får vi göra, Martina!!! Alternativet är inget alternativ. Vi ska bli gamla, pigga och friska.
Kramar i massor kära 12-mars:are!!!

Martina sa...

Familjen Kruger-
Tack! Ja piano-strategin funkar väldigt bra!
Kramar

Annika-
Grattis till dig ocksa ännu en gang! Verkligen roligt att du och jag delar samma födelsedag! Ja den 12 mars är en väldigt bra dag.
Yes, go with the flow och ha en underbar dag Annika.
Stora grattiskramar

Anonym sa...

Var just inne hos Annika & sag att du ocksa fyller ar idag. GRATTIS!!! Hoppas du njuter av din dag!
Kramar, Lisa

Anne-Marie sa...

GRATTIS Martina!
Vilka fina komplimanger du fick.
Nej, att fylla år är inte lika viktigt nuförtiden. Jag får ofta tänka efter hur gammal/ung jag är. :)
Ha en fin fortsatt födelsedag!
Kramar!

Desiree sa...

Stort grattis! Många grattis kramar till dig. Lite lustigt att du på snudd glömde bort din egen födelsedag. Låter som du blivit rejält firad och fått en fin dag. Underbart att se yngre ut än vad man är. Det är något jag själv uppskattar otroligt mycket numer. Men som du säger så kan man lika gärna gå with the flow och skippa åldernojja. Det finns ju ändå inget man kan göra åt saker och vi åldras ju alla, ingen kommer ifrån det.

Helt rätt att också ta det lite piano som du gjort nu efter er sverige vistelse. Känner igen det där med ingemanns landet från vår tid i Alabama. Jag har faktiskt peppar peppar och ta i trä inte känt så direkt då vi varit i sverige efter att ha flyttat till schweiz.
Kram!

Katta sa...

Grattis! Låter som ett härligt firande av din dag!

Martina sa...

Lisa-
Tack! Jag njöt massor av min dag!
Kramar

Anne-Marie-
Tack! Jag far ocksa tänka efter hur gammal jag egentligen är! Bra eller daligt tecken?!
Kramar

Martina sa...

Desiree-
Tack! Ja visst blir man väl alltid glad över att höra att man ser yngre ut än vad man är!!
Den här gangen är det inte sa farligt, men ibland har jag haft det riktigt tufft med bubblan/ingenmansland.
Stora kramar

Katta-
Tack! Jag hade en väldigt bra dag!
Kramar