måndag 31 mars 2014

MAMMA & JAG-TID PÅ GRAND HÔTEL

Det blir inte så många gånger om året som jag och min mamma får tillfällen till egentid eftersom vi inte ses så ofta. Men när vi väl ses så försöker vi alltid att göra något extra mysigt och trevligt tillsammans.

Senast vi hade mamma & jag-tid tillsammans så spenderade vi den på bästa tänkbara sätt, nämligen med att dricka, och äta, Afternoon Tea i Cadierbaren på Grand Hôtel i Stockholm.

Te, champagne, snittar, scones och bakelser tillsammans med tillbehör som fina marmelader, rört smör, lemon curd och vispad grädde... herregud, så gott allting var! Och att man dessutom har Stockholms bästa utsikt gör ju inte direkt saken sämre.

Har du några timmar över och vill njuta av något gott i en lugn och behaglig miljö så kan jag varmt rekommendera Afternoon Tea i Cadierbaren! Du kommer garanterat gå mätt och belåten därifrån.





 







11 kommentarer:

Annika sa...

Gud vad trevligt!
nej, jag har aldrig druckit afternoon-tea där. Men nu VILL jag göra det.
Så härligt det ser ut.
Mums!
OCh du är så fin!! Alltid!!
Din mamma är jättesöt också!
Kram!

Anne-Marie sa...

Så mysigt och fint det verkar vara där. Har nog faktiskt aldrig ens besökt Grand Hotels restaurang eller deras Cardiebar.
Så fina ni är - du och din mamma. :)
Kramar!!

Boel sa...

Det var ett bra tips! Det är nog vad man uppskattar mest, att ens vuxna barn vill göra något tillsammans med en . Min mamma fyller 75 på måndag. Och pappa på fredag. Vi kan inte komma på vad vi ska ge dem. Den senaste förslaget är en ångloksresa med middag på Österlen. Det verkar mysigt! Titta på länken nedan! Kram Boel


http://www.skanskajarnvagar.se/ataochbo_restaurangvagnen.shtml

Martina sa...

Annika-
Det var verkligen supermysigt och väldigt gott. Dit maste du absolut ga nästa gang du är i Sthlm.
Tack, vad gullig du är!
Kramar

Anne-Marie-
Tack snälla. Ja det är helt klart värt ett besök där!
Kramar

Boel-
Ja upplevelser tycker jag är väldigt bra presenter, bade för att man far göra nagot kul/trevligt tillsammans men ocksa för det ju är svart att komma pa saker att ge bort da de flesta har sa mycket saker redan.
Ska titta pa den där länken.
Kramar

Charlie sa ... sa...

Så fin du är!!! Ursnygg.


Och jag älskar afternoon Tea i Cadierbaren! Det ska det bli när jag åker!

KRAM

Pia sa...

Vad fina ni ar och vilken harlig och god ide! Skulle vilja gora nagot liknande med min mamma. Det ar viktigt att ta tillvara pa stunderna man far tillsammans!
Kram!

Desiree sa...

Så lyxigt och alldeles underbart mysigt för att inte tala om hur gott allt både lät och såg ut. Yumm! Dit vill jag absolut gå och njuta av lite afternoon te någon gång känner jag. Vad fint att du och din mamma fick en fin stund tillsammans så här på tu man hand.
Kram!

Martina sa...

Lotta-
Tack sötaste du! Visst är det mysigt?! Längtar redan tills nästa gang!
Kramar

Pia-
Det kan jag varmt rekommendera om man vill spendera en extra mysig stund tillsammans med nagon.
Kramar

Desiree-
Det är verkligen alldeles extra mysigt och gudomligt gott. Ga dit! Du kommer inte att bli besviken!
Kramar

mam sa...

Det var verkligen en supermysig eftermiddag och mätta blev vi.
Puss, puss

Sandra sa...

Afternoon Tea är bäst just där. Inte nödvändigtvis i godsaksväg, men helheten slår det mesta. Vilken härlig stund ni hade!

Martina sa...

Mam-
Haha, ja mycket mättare än vad vi hade trott! Men mysigt var det verkligen.
Kramar

Sandra-
Exakt. Det är verkligen en helhetsupplevelse. Vart "problem" var att när vi kom till godsakerna var vi ju redan proppmätta!
Kramar