torsdag 27 mars 2014

LOVE PUKKA


Äntligen paus! Med Pukka te och vatten. Ja okej då, och lite (mycket) choklad också. Men det passade ju inte riktigt in på  bilden, haha.

Det är viktigt med återfuktning när man sitter och jobbar framför datorn en hel dag. Trots att jag dricker litervis med te, älskar hela Pukka sortimentet by the way, så blir det ju även ett antal koppar kaffe under dagen. Och mycket kaffe i kombination med datorn gör att jag känner mig alldeles uttorkad, inte minst i ansiktet som stramar åt alla håll. Så därför försöker jag även dricka en massa örteer och mycket vatten för att återställa balansen i kroppen.


Alla Pukka teer är ekologiska utan artificiella smakämnen, konserveringsmedel, socker och andra sötningsmedel och bygger på Ayurveda filosofin. Det finns hur många olika sorter som helst och alla som jag har smakat hittills är så goda! De är riktigt smakfulla utan att på något sätt vara beska, vilket passar min smak perfekt. Love Pukka!

6 kommentarer:

Liz sa...

Vilket bra tips! Sedan jag kom till USA dricker jag nastan inte nagot te alls, tycker det ar svart att hitta goda, de flesta ar beska, eller fyllda med smaksattningar och smakar bara konstgjorda. Ska halla utsikt efter dessa om dom finns har.

Som du dricker jag ju mycket kaffee, och jag maste verkligen aterfukta med litervis av vatten. Har ar luften sa torr ocksa, sa det kanns som huden ska spricka ibland sa torr ar den...inte kul. Bast att fukta inifran och med massa cremer.

Kramar!

Desiree sa...

Låter gott. Men te brukar väl ändå inte ha konserveringsmedel socker eller sötningsmedel om man bara köper tepåsar eller teblad på lösvikt eller?

Marina sa...

Jag dricker väldigt mycket te och här finns det precis hur många olika varianter att välja på som helst. Har hittat ett gäng olika gröna teer som är fantastiskt goda. Däremot Pukka har jag aldrig testat (inte sett heller)

Martina sa...

Liz-
Jag gillar inte heller beska teer eller sana som bara smakar artificiellt. Men Pukkas teer är verkligen sa goda! Det är ett engelskt märke, men jag har ingen aning om de säljs varken i Usa eller i Frankrike. Jag köpte en hel drös när jag var i Sverige sist.
Kramar

Desiree-
Bra fraga! Det är nog manga teer som har artificiella smakämnen och sötningsmedel men vad gäller konserveringsmedel vet jag faktiskt inte riktigt. Men om man läser om Pukka sa star det i alla fall att de inte innehaller nagot av allt det där.
Sa det är ju bra att veta. Och de smakar verkligen jättegott!
Kramar

Marina-
Jag förstar att det finns en hel uppsjö med teer att välja bland hos dig. Här finns det ju i och för sig ocksa manga olika sorter men det som jag gillar med Pukka är som sagt att de inte är beska och smakar artificiellt.
Kramar

Anne-Marie sa...

Bra med återfuktning. Framför allt om man dricker kaffe. Jag dricker inget kaffe - egentligen bara vatten - och försöker få i mig en hel del vätska varje dag.
Spännande med Ayurveda-konceptet och att de är ekologiska de där téerna.
Och som svar på din undran om jag bott i Schweiz - nej, jag har bara semestrat där. En kompis och jag gjorde en rundresa för många år sedan och besökte de olika språkområdena.
Kramar!!

Martina sa...

Anne-Marie-
Aterfukning är viktigt. Speciellt när man som jag, absolut inte kan dra ner pa kaffet!
Och än en gang, Pukka teerna är sa goda!
Schweiz är underbart vackert!
Kramar