söndag 23 mars 2014

FRÅN GRÅTT TILL BLÅTT

Igår var la Côte så långt från azur som det bara går. Det var så många tjocka moln att många flygplan fick landa på annan ort och varje gång ett plan tog fart för att starta så såg det ut som att det skulle sätta igång en tsunami av alla vattenmassor som stänkte upp.


En dag senare. Samma vy. Tänk vad en liten färg kan göra stor skillnad!

 

 

Och för att vara helt på den säkra sidan att slippa gråskalan idag... en riktig färgbomb till blombukett på bordet.


Helgens aktviteter? Bio, kompisar, bakning, läxor, sleepovers, träning och nu tänkte jag försöka förlänga den listan med en promenad ute i det fina vädret. Undrar om jag får med mig någon eller om jag får gå och filosofera alldeles själv? Operation övertalning (läs mutning)...



Ha en fortsatt fin söndag!

5 kommentarer:

Marina sa...

Färger kan göra stor skillnad!

Boel sa...

Önskar detsamma till dig och din familj-en skön söndagskväll! Idag har jag bokat vår vecka i Nice i sommar! Vi ska hyra samma lägenhet som förra året- en härligt belägen tvåa med pool. på Corniche Fleurie. Vi kopplade av så bra där förra sommaren: låg på balkongen och sov/lyssnade på ljudbok, lagade god mat (mest fisk och skaldjur) och satt i skymningen och såg planen lyfta och landa. På morgnarna körde vi ner till promenaden och promenerade/joggade. Men nu ska vi först njuta av våren här hemma! Kram Boel

Gabriella Kruger sa...

Det är en av dom stora fördelarna att bo vi havet; skiftningarna i vädret och därtill färgerna! Vi har precis samma sak här. Och det ändras SNABBT! I love it! Det märks verkligen att Kapstaden har ett Medelhavsklimat. Så mycket passar in när jag läser dina inlägg. Kommer nog aldrig kunna flytta från havet!

Miss Marie sa...

Wow, vilken skillnad! Jag föredrar det ljusblå! :)

Martina sa...

Marina-
Verkligen!

Boel-
Nej, vad kul!! Hoppas att ni far det lika härligt även denna sommar!
Kramar

Familjen Kruger-
Jag haller verkligen med dig! Det skulle vara svart att inte ha närheten till havet när man väl har vant sig och blivit bortskämt med det.
Kramar

Miss Marie-
Haha. Jag med!
Kramar