lördag 29 mars 2014

LÖRDAG OCH BARN I SKIFT

Lördagen startade jag med lite yoga här hemma och det var riktigt skönt! Skönt att få "dra" lite i musklerna efter gårdagens Pilates som gav mig många möra muskler, även såna som jag inte ens hade någon aning om att jag hade!


Emma som hade sovit över hos sin kompis Ophélia kom hem på förmiddagen precis lagom för att hinna byta om innan det var dags att åka till nästa kompis där det var kalas hela dagen.


Efter att ha lämnat av Emma på kalaset så åkte jag och Bianca ner på stan och sprang oss svettiga i affärer. Vi var riktigt effektiva och fick en massa saker gjorda (läs inköpta) på minimal tid!

Huvudinköpet var en ny iphone till unga damen. Äntligen! Hon har längtat länge kan jag säga..!

 
Sen så hann vi även med några andra små livsviktiga inköp.

På eftermiddagen hann jag med några skypesamtal med kära vänner långt bort. Men inte med dom som bor för långt bort förstås, för dom har ju antingen natt dagen innan eller dagen efter då vi har eftermiddag. Jag har sagt det förut, men jag säger det igen, jag hatar verkligen dessa stora tidsskillnader.

Efter skypeandet åkte jag och hämtade hem en krigsmålad och nöjd, men väldigt trött Emma. Hon kommer nog inte vara uppe sent i kväll om jag känner henne rätt...


På helgerna känns det ofta som att barnen går i skift här hemma. När den ena är hemma är den andra borta och vice versa. I kväll är Emma här hemma, utan kompis, och istället är det Bianca som sover borta hos sin bästis Célia. Men det är faktiskt ganska mysigt också ibland, för på så sätt får man ju lite egentid med ett barn i taget.

8 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Fina bilder på söta flickor!!

Och jag gillar inte heller tidsskillnad. Känner igen det där med att de går i skift också ;)

Nu är jag helt snurrig för nu hittar jag inte din mail! Snälla skriv till mig eller skriv om <3

KRAM

Pia sa...

Vi har haft en intensivfodelsedagshelg har ocksa! Med barn I skift! Men som du sager sa ar det lite mysigt att ha egentid med dem ibland!
Ha en fortsatt skon helg!
Kram!

Channal sa...

Fullt ös medvetslös... men så mycket kul du hinner med! Rolig lördag!

KRAM Anna

Desiree sa...

Skön helgmix. Kan tänka mig att det faktiskt är mysigt både för dig och döttrarna att få en stund på tu man hand mor och dotter. Kul att de verkar ha mycket kompisar och ett bra umgänge. Nya iphonen måste varit en mycket efterlängtad present.
Kram!

Martina sa...

Lotta-
Idag blev ju tidsskillnaden med vissa ännu värre...
Kramar

Pia-
Och ju äldre de blir desto "värre" blir det!
Kramar

Channal-
Ganska precis sa!
Kramar

Desiree-
Jo visst är det sa. Och att det är sa är ju ett faktum sa det är bara att göra det bästa av situationen!
Kramar

Liz sa...

Harligt med shopping och jag kan tanka mig att B var lycklig over nya telefonen!! Den ar hogt upp pa listan har ocksa hos en ung dam...

Mysigt med lite egentid pa kvallarna med bara en tjej i taget, har ar de ju ocksa mycket sleepovers var och varannan helg har, skont for tjejerna att ha bra kompisar. Fina foton pa tjejerna!

Kramar

Liz sa...

Och tids skillnaden - ja vad jag tycker om att behova saga godnatt nar du precis vaknat och att fixa frukost medan du fixar middag...det ar ju nagot vi bada tyvarr tampas med i vardagen. Gillar INTE dessa 9 timmar!
Kramar om!

Martina sa...

Liz-
Tack vännen!
Ja B är verkligen lycklig över sin nya telefon!
Ja, det är viktigt och kul att ha bra kompisar!
Säger det igen, hatar denna tidsskillnad...at alla hall. Verkligen hatar.
Stora kramar