söndag 4 maj 2014

HEMMA IGEN

Igår kväll landade vi till slut i Nice igen efter en hemresa med en del oförutsedda händelser. Jag sov som vanligt under större delen av flygresan och dessutom så sov jag i flera timmar i sträck utan att vakna i natt, vilket var länge sen..., så jag tror faktiskt att jag slipper jetlag den här gången!

Men lite snurrig är jag ändå, jag vet inte vad klockan är och får fundera för att komma ihåg vilken årstid det är...

Men å andra sidan behöver man ju inte tänka så mycket medan man betar av två veckors tvättberg...




Enda pausen i tvättberget blev den här chokladtårtan som Emma valde ut som en försenad födelsedagstårta!

Men nu tillbaka till tvättberget, ta tag i postberget, planera veckan... Ja ni fattar, tillbaka till vardagen igen, både mentalt och praktiskt.

4 kommentarer:

Katta sa...

Uttrycket, borta bra men hemma bäst, stämmer ibland. Tårtan ser verkligen sparris ut.

Gabriella Kruger sa...

Haha! Katta tog orden ur munnen på mig! Härligt med semester och att resa men man slipper inte i från tvättberget när man återgår till vardagen! Välkomna hem!

Anne-Marie sa...

Sådana där långa resor kan verkligen ta på krafterna.
Skönt att du fick sova en hel del.
Mumsig tårta. :)
Kramar!

Martina sa...

Katta-
Ja precis, ibland...

Familjen Kruger-
Jag är en san som längtar efter att resa ännu mer ju mer jag reser. Men jag förstar ju att man inte alltid kan vara pa resande fot utan maste ha lite vardag ibland ocksa...trots allt.
Kramar

Anne-Marie-
Ja trots att man sover och försöker vilka sa mycket man kan sa blir man ända alltid lite trött av langresor. Men ända, nu känns langresor saaa sköna mot när barnen var sma. DA var jag verkligen helt slut efter 24 timmar pa resande fot.
Kramar