fredag 16 maj 2014

FLASHBACK FRIDAY - FLORIDARESAN DÅ OCH NU

Den här Floridaresan som vi gjorde för bara några veckor sen var ju lite som en favorit i repris. Typ. 

Hur då? Jo för i det stora hela gjorde "vi" (min familj tillsammans med en annan familj) den här resan redan för 23 år sen! Vi flög till Orlando där vi gjorde parkerna, åkte bil ner till bland annat Fort Myers, Everglades och Miami, ställen som vi även åkte till den här gången. Och redan då hade vi en underbar semester med många härliga minnen för livet.

Och nu, 23 år senare gjorde vi (jag, mamma och syster med respektive familjer) alltså om Floridaresan med en hel del tillägg. Mycket mindes vi sen sist, mycket hade vi glömt och mycket hade naturligtvis förändrats sen dess. Dock inte allt...

Här kommer nu några bilder från då... och nu...

Skratta inte ihjäl er bara.

Epcot Center då och nu. Det är bara jag och syster (iklädd snygg keps!) som finns med på båda bilderna.

Jag poserade motvilligt i "Tyskland". Byggnaden är fortfarande densamma, men tack och lov för att min klädsmak har utvecklats något under åren!


Till motsats från mig så har min syster alltid poserat väldigt glatt på alla kort under årens lopp och det verkar som att min äldsta verkar har ärvt det släktdraget.

Miami Beach. Ganska lustigt att jag har lyckats få två foton från exakt samma ställe. Se på byggnaden i bakgrunden! Däremot kan jag lova att både jag och syrran har upgraderat våra badkläder sen dess.

Den här gången blev det ju tyvärr bara två blixtvisiter i Miami så vi hann inte ens med att byta om till badkläder. 
Men i april 2010 då vi semestrade på Bahamas och bara skulle byta flyg i Miami så blev vi ju kvar där i 5 dagar på grund av vulkanutbrottet på Island (jag har skrivit om det här) och då hann vi med några dopp i Atlanten.

Så trots att mycket är sig likt sen första gången vi satte fötterna i Florida så är det ju en hel del som har förändrats också. Trots att jag nu har varit i Florida tre gånger så skulle jag absolut inte ha något emot att komma tillbaka dit igen. Florida är väldigt varierande och har verkligen mycket att erbjuda och ett ställe som jag gillar. Miami är en stad som jag inte känner mig helt färdig med och som jag hoppas komma tillbaka till någon dag. Vem vet...

2 kommentarer:

Annika sa...

GUD vad KUL att se dessa bilder från två olika resor!! Roligt att ni gjorde om resan i samma spår, och att ni tog bilder på ställen ni tog bilder på DÅ!!
Slitkul.
Tycker du är bra snygg i din äkta 80-taliga baddräkt!! Jag hade också en sån med högt skurna ben!
det är BRA att du "promotar" Florida för mig. Jag har ingen längtan dit, och behöver lite pepp.
MEN, vad jag vill se är The Keys!! SO MUCH!! OCH Miami.
Har bara varit i Orlando (WDW tre gånger), och vid Cape Caneveral för att kryssa ett par ggr.
Peter har bott i Florida and He LOOOOVES it!!
Jättekul inlägg!
Kram från mig!!

Pia sa...

Vad roligt med bilder fran samma stalle fast med flera ar emellan!! Florida ar ett stalle som kommer allt hogre upp pa min lista!
Kram!