lördag 16 oktober 2010

LUGNT OCH SKÖNT


Idag har jag och barnen bara varit hemma hela dagen och det var sa skönt.

Ingen stress, inga masten.

Vi tog det mest bara lugnt och smapysslade med allt möjligt; tvätt, pappren att fylla i, rensa lite, läxor... men i lugn och ro.

Pa eftermiddagen satt barnen ute pa terassen och lekte med Play-Doh.

Jag lagade svensk mat. Till lunch blev det pannkakor, inte crêpes eller pancakes, utan vanliga pannkakor. Gott!

Till middag blev det köttbullar, potatis och lingonsylt. Köttbullarna och potatisen gick absolut hem, men vid lingonsylten blev det stopp fran den franska sidan av matbordet. S tittade pa mig ungefär som om jag at ketchup till salladen och barnen smakade en knappnal av lingonsylten och utbrast genast: -"Blää!"

Jag tyckte det var jättegott! Hade faktiskt riktigt längtat efter det.

Inga kommentarer: