måndag 18 oktober 2010

MÖTE MED FRÖKEN


I kväll var jag kallad till ett möte med Emmas fröken.

Inte för att hon har babblat för mycket, haft klister pa kamraternas stolar, förfalskat pappas namnteckning, det är svunna tider det, nu har mitt lilla busfrö blivit dukig flicka!

Mötet handlade om att Emma har svart med vissa ljud och behöver ga till en talpedagog nagot som är mycket populärt här i Frankrike.

Var och varannan unge gar till en talpedagog, kanske för att franska är ett extra svart sprak?! Vad vet jag?!

Nu har vi i alla fall bokat in en tid hos en talpedagog. Den 15 november.

Ja, du läste rätt, november. Det är manga som gar hos en talpedagog i Frankrike...

Första mötet bestar av en utvärdering av barnets behov och tar 2 timmar!

Sen far vi väl se hur manga ganger vi maste ga dit.

2 kommentarer:

Camilla Toniolo sa...

Oh, det fick jag också göra när jag var i 8-årsåldern! Jag hade nämligen ett grovt talfel; Jag pratade med "göteborgs-ö". En dödssynd om man bor i Borås naturligtvis... Jag fick gå till Fröken Hjördis och säga "frun sår frö" hundra gånger utan att förstå vad jag gjorde för fel. När mamma (som kommer från Göteborg...) fick veta det ringde hon min lärare och skällde ut henne. Sedan behövde jag aldrig gå till fröken Hjördis igen...

Martina sa...

Ha, ha, ha! Bra gjort av din mamma, Hjördis släng dig i väggen!