fredag 22 oktober 2010

VI HAR FATT UTÖKNING

Barnen tjatar ofta om att vi ska skaffa husdjur; hund, katt, marsvin, hamster, fiskar...

Men där säger jag NEJ.

Ingen hund, ingen katt, ingen hamster...INGENTING.

Jag kommer aldrig att skaffa ett husdjur. Och da menar jag ALDRIG, vilket DJUR det än handlar är.

Anledningen är helt enkelt den att jag inte gillar djur.

Trots alla mina argument och löften sa har jag nu trots allt tva stycken sköldpaddor här hemma!

Men jag vill klargöra att det endast handlar om en tillfällig utökning!

Till barnens förtjusning har jag gatt med pa att "passa" deras kusins sködlpaddor i tva veckor medan hon är pa semester.

Barnen är glada och det enda jag behöver göra är att ge dom nagra salladsblad varje dag, nagra droppar vatten och värme och ljus med värmelampor. Det klarar jag av.

Rengöra buren behöver jag inte göra, för de är tydligen väldigt rena av sig. Perfekt!

Men lite äckliga tycker jag nog ända att de är. Sa de far bo i köket. Och ta i dom tänker jag inte göra.

Barnen är överlyckliga!

Inga kommentarer: