söndag 28 november 2010

1:A ADVENT


I förmiddags akte jag in till stan för att julhandla lite. Trodde att jag skulle vara typ ensam, men icke.

Blev stressad redan när jag körde runt varv efter varv för att hitta en parkeringsplats.

Sen sprang jag runt pa FNAC (gigantisk affär som säljer elektronik, böcker, filmer mm) i över en timme innan jag totalt genomsvettig akte hemat igen.

Väl hemma slängde jag i mig lite lunch (S och barnen hade redan ätit) och sen bakade jag snabbt i hop en kardemumma kaka sa att vi skulle fa nagot juligt till 1:a adventsfikat.

Adventsstaken hann jag med nöd och näppe slita upp ur en av julkartongerna som jag bar upp fran källaren häromdagen och som nu liksom ingar i juldekorationen här hemma hos oss.

Ingen glögg, inga pepparkakor, inga lussebullar (har köpt saffran men inte hunnit baka)... Vart adventsfika fick bli en kopp kaffe, kardemummakaka och nagra Ferrero Rocher. S som inte riktigt har kläm pa det här med advent tyckte fortfarande att jag borde ha gjort en sockerkaka istället och förstog inte varför vi skulle tända ljuset idag eftersom det inte är december ännu. Men han var glad att han fick kaffe istället för glögg!

Sa mycket mer julstämning än sa blev det inte hos idag.

Jo, jag malade naglarna mörkröda, nästan svarta.

S fattade inte vad det skulle vara bra för och Bianca tycker det ser gotiskt ut.

Inga kommentarer: