torsdag 11 november 2010

HELGDAG OCH FÖRSTA JULGRANEN


11 november är en röd dag här i Frankrike (freden efter 1:a världskriget) sa barnen var lediga fran skolan.

Pa förmiddagen akte vi till Cap 3000 för att shoppa lite nya kläder till Bianca. Där hade de just pabörjat juldekoreringen och vi fick syn pa arets första julgran!

Jag tvingade barnen att var med pa ett kort tillsammans med julgranen. De höll pa att skämmas ihjäl och tyckte att jag var saaaa pinsam.

Längtat efter julen har jag gjort sen ett tag tillbaka redan, men nu känns det som att den officiella julruschen/planeringen/nedräkningen börjat och att man snart till och med kan börja lyssna pa julmusik!

Och planera julklappar!!!!

Det är hög tid att skriva ner alla listor (vad gäller barnen sa är det redan gjort) och sätta igang att spendera!

Jag köpte nagra skraplotter med hoppet om att spä pa kassan lite. Hur det gick? Ja, jo jag spädde pa kassan lite, 2 euro blev vinsten. Inte sa mycket för jultomten att hurra för.

Men what the heck, snart är det jul igen och jag längtar!!

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Emma, tänk att vissa väskor blir aldrig för omoderna............ kram till alla prinsessor som ser fram mot jul //Puss Mormor

Martina sa...

Ha, ha... ja, hon kommer fortfarande ihag att du tänkte sälja den pa ängen innan hon norpade at sig den!