söndag 22 maj 2011

NÄR JAG BLIR STOR SKA JAG BLI...

Vid matbordet igar kväll pratade vi om vad olika personer vill bli när dom blir stora.

Det är ju inte alltid sa lätt för barn och ungdomar att veta vad dom vill syssla med senare i livet, jag vet fortfarande inte vad jag vill göra! Och ända sa maste man ju redan som 10-aring börja göra sina första val inför framtiden. Inte lätt!

Men Emma utbrast helt självklart:

-"Jag vet vad jag vill bli när jag blir stor! Antingen ska jag bli clown..."

Da suckar Bianca och säger trött:

-"Ja men clown är du ju redan..."

Emma lyssnar inte utan fortsätter:

-"...eller sa ska jag bli pirat!" (Just nu är hon helt inne i en period "Pirates of the Caribbean").

Clown eller pirat...?! Som om det vore dom mest självklaraste valen för en 9-aring.



Vad hände med fröken eller flygvärdinna?!

Inga kommentarer: