söndag 3 februari 2013

ETT GRATT ÄPPLE


Detta är allt jag ser när jag försöker starta min MacBook.


Jag har googlat och försökt allt möjligt förstas men förgäves.

Vad jag förstar fran allt som skrivs pa nätet sa verkar det vara ganska allvarligt när ingenting av det jag testat fungerar och det ända man far upp är ett gratt äpple.

Här har jag lust att slänga ur mig en hel radda med svordomar.

För jag är ju totalt beroende av min fina lilla Mac.

I morgon blir det att aka till Apple Store för att fa en diagnos.

Jag är rädd för att jag kommer förlora alla bilder som jag inte har säkerhetskopierat. Och jag är rädd för att det kan bli en dyr historia det här.

4 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Låt batteriet på datorn ladda ur. Sen ladda datorn och starta om. Kan funka! Har funkat på en av mina äldre mac. Good luck.

Martina sa...

Eastcoast-
Problemet är bara att när datorn är pa sa blir den väldigt varm sa jag vet inte om det är sa bra, men jag kanske testar det i alla fall. Tack för tipset!
Kramar

Annika sa...

HOPPAS att du har Apple Care och hoppas att Äppelaffären kan fixa det.
Såg på Insta att du skrev att din mac bara var två år. Det är ju ingenting.
HOPPAS att du får hjälp idag.
Berätta!!!
Kram!!!
PS, jag vet hur stressande det är.
Kan rekommendera Apple Time Machine som automatiskt backar upp samtliga bilder!!

Martina sa...

Annika-
Nej ingen Apple Care, men jag fick ända hjälp pa Apple Store.
Nu funkar det igen, atminstone tills vidare, vi far väl se hur länge. Det var/är harddisken.
Berättar mer pa bloggen senare!
Kramar