lördag 2 februari 2013

VAR LÖRDAG


Jag och Emma hade en snärjig men mysig shoppingstund idag. Klockan 10 när butikerna öppnade stog vi och hängde pa laset i CAP 3000. Vi var riktigt effektiva och hann avverka H&M, Sephora, Galeries Lafayette, apoteket, Apple Store och sa en liten vätskepaus pa Starbucks innan vi for vidare för att leta bikini till Emma. Utan lycka tyvärr. Jag antar att det är lite off-season för sadana kläder även här. Det närmsta vi kom var en hel baddräkt som fick duga.


Ett par nya solisar till lilla fröken. 
Och en snygg T-shirt fran H&M.
13.30 lämnade jag av Emma pa hennes chearleadingträning och hann sen precis komma hem lagom i tid tills det att Biancas kompis kom pa besök.

Idag har Emma extra lang träning och slutar inte förrens klockan 18 sa jag har hunnit med att plocka lite här hemma och även slänga ihop en riktigt kladdig kladdkaka. Ja, inte för att den kan mäta sig med bakverket som Frankrike gick och vann världsmästerskapen i bakverk, langt därifran. Men den är god ända.


Borde dock investera i en snyggare kakform!

Snart är det dags att aka och hämta upp Emma och sen ska jag ställa mig och steka pannkakor för idag är det "Chandeleur", den nationella pannkaksdagen, i Frankrike! Jag hade dock tänkt att göra en liten annan variant av pannkakor idag. Vi far väl se hur det blir.

2 kommentarer:

Sahra sa...

Kan vi ha kanelbullens dag kan väl Frankrike ha en pannkaksdag. Jag föredrar nog pannkakor framför kanelbulle. Gottigott
Kram

Martina sa...

Sahra-
Jag gillar pannkakor, men kanelbullar... älskar det! Men det handlar nog om det där "vill ha det man inte kan fa"?!
Kramar