onsdag 13 februari 2013

PARKERING MED SMA MARGINALER


Fickparkering kan ju vara lite knepigt ibland. Här i Frankrike, atminstone pa trangbebodda Rivieran, är det ännu knepigare. Tranga gator, fa platser och manga bilar gör att man för det första ska ha väldigt tur om överhuvudtaget ska hitta en plats. Alla bilar som är större än Golf är STORA bilar här och det gör det hela ännu svarare.

Men inga nackdelar som inte har nagra fördelar. Efter nagra ars övande sa blir man ganska duktig pa att parkera med sma marginaler. När man kommer till Sverige känns det som att man har en Smart trots att man rattar en stor Volvo kombi och alla parkeringsplatser känns gigantiskt stora.

Här nedan ser ni ett typiskt exempel pa parkering med sma marginaler. Proffsigt eller galet?! Fransk parkering helt enkelt. Ni förstar ju varför det finns fa bilar i Frankrike utan skramor.


6 kommentarer:

Channal sa...

De skickligaste bilförarna bor i Frankrike! Jag skulle ALDRIG fixa köra bil i Nice!!

KRAMAR Anna

Martina sa...

Channal-
Det är ju en vanesak som med allting. Men visst, det är MYCKET trafik, trånga gator, stressade fransmän och ont om platser - inte helt lätt!
Kramar

Lotta i USA sa...

Känner igen det där!! Här i New York ser man ibland samma fenomen.

Saknat dig! Härlig att läsa din fina blogg igen.

KRAM
Lotta

Martina sa...

Lotta-
Detsamma, kul att du är tillbaka igen och ater levererar fantastiska bilder!
Kramar

Annika sa...

CRAP!!!
Det skulle jag aldrig FIXA!
Jag kan inte fickparkera, Jag gör det aldrig här i USA, och här tog jag mitt körkort.
Hur tusan kommer man ut sen? OJ, oj...
Tur att jag bor i de breda vägarnas och de breda p-platsernas land. IAF då det kommer till bilkörning ;-)
DU är duktig.
Heja. Som du säger, man vänjer sig vid allt.
Kramar!!

Martina sa...

Annika-
Sa du menar att man aldrig behöver fickparkera hos er?!!
Tva olika världar.
Ibland är det knepigt att komma ut och da har nöden ingen lag och man kan inte annat än att "puffa" lite pa bilarna framför och bakom!!
Kramar