söndag 1 juni 2014

CONFORT AND THE FOOD





 

När hela världen skakar och allt det som under en evighetslång tid har utgjort min fasta grund och trygghet nu fallit i bitar så är det inte lätt att hitta någoting att greppa sig fast vid. Nästan varje liten bit som jag försöker klänga mig fast vid är så liten att jag snabbt dras ned under ytan och jag får snart svårt att andas.

Denna kamp för att inte ständigt ha andnöd samtidigt som jag försöker skapa så mycket normalitet som möjligt för mina barn mitt i allt detta kaos och även försöka få hjärnan att fungera någorlunda för att kunna tänka ut konkreta planer för både en snar och långsiktig framtid förbrukar mycket energi. Väldigt mycket energi. Detta resulterar i att jag numera är ständigt hungrig och samtidigt så trött att jag ironiskt nog sover bättre än vad jag gjort under hela det senaste året.

Just nu så finner jag någon slags trygghet, eller är det kanske terapi, i att laga "riktig" mat. Inte bara det att min kropp skriker efter confort food, men det känns som att det är det mest (enda) konkreta jag har just nu och det enda som jag har total kontroll över och dessutom kan se ett snabbt resultat.  

Confort food har fått en helt ny mening för mig.

10 kommentarer:

Channal sa...

Att laga mat är terapi! Sen att äta den tillsammans är det bästa!

Var rädd om dig! Kramarom!! Anna

Pia sa...

Skickar massor av kramar!!!!

Desiree sa...

En bamse kram. Helt rätt med god comfort food.

Molly sa...

Förstår att du går igenom något fruktansvärt just nu och önskar att du landar i något som är bra för dig i slutändan!

Kom hem från min resa till Nice igår, vad fint det är i din stad, jag blev väldigt förtjust i den! Vi hann också ta tåget och se oss omkring lite på kusten. Provade ett av dina restaurangtips, Di Piu, och blev väldigt nöjda.

Ha det så bra det går
hälsar Molly

Annika sa...

Comfort food ska du unna dig nu.
Tänker på dig. Mailade dig.
Förstår att allt är en enda torktumlare för dig nu.
Skickar dig stora styrkelramar och många tamkar!!
Laga mat! Gör det!
Ta fast dig där du kan greppa.
KRAMAR!!

Martina sa...

Channal-
Sa är det. Tack fina.
Kramar

Pia-
Tack. De betyder mer än du anar.

Desiree-
Tack söta du.

Molly-
Vad roligt att du är sa nöjd med din resa till Nice. Ja det är ju en härlig stad som inte är sa svar att gilla!
Kramar

Annika-
Tack fina!
Jag har läst det och uppskattar det enormt. Lovar att svara snarast!
Kramar

Boel sa...

Önskar dig mycket gott, på alla sätt!
Kram Boel

Katta sa...

Kram och titta efter dig.

Liz sa...

Gumman, vad gott det ser ut, Comfort food i ordets ratta mening! Tycker det ar bra att hora att du bade ater och sover lite battre igen!
Stor kram <3

Martina sa...

Boel-
Tack snälla!

Katta-
Kram till dig med.

Liz-
Jo, jag kan behöva det...
Kramar