onsdag 4 juni 2014

GRATTIS TILL MIN VÄN

Idag är det en viktig dag.

Det är nämligen min bästa väns födelsedag. 

Och liksom varje år den 4 juni så känns det här med avstånd extra surt och ledsamt. Det geografiska avståndet vill säga. För det är ju endast det som skiljer mig och Liz åt. Annars så är nog hon och jag så nära som man bara kan bli som vänner. 

För er som inte vet så går jag och Liz way back. Vi har känt varandra i över halva våra liv. Bott i hop, varit på många galna fester tillsammans, varit med om flera minst lika galna äventyr, varit ifrån varandra och utan kontakt under långa perioder och varit och är varandras vänner och stöd genom vått och torrt. Vi känner varandra utan och innan, vi tänker ofta precis likadant, vi kan höra och känna både glädje och sorg hos den andra genom endast några ord och vi förstår hur den andra menar.

Mer om min och Liz historia kan ni läsa om härhär och här!

Liz och jag har en otroligt stark, ärlig och värdefull relation som betyder oändligt mycket mer än vad ord kan beskriva. Jag är både glad och tacksam för att ha en sådan fantastiskt fin vän.

STORT GRATTIS FINASTE LIZ!

Vad snygga vi var i Bern 1993!

Ett supergulligt kort som jag fick av Liz för ganska exakt 21 år sen. Det hade lika gärna kunnat varit skrivet idag... Om det inte är äkta vänskap så vet jag inte vad det är.

Flygplatsen i Genève för 21 år sen. Avsked är alltid sorgliga, speciellt när man inte vet när man ses nästa gång.

Liz, jag önskade att jag kunde fira din stora dag med tårta och champagne in person istället över blogg och skype. Men viktigast av allt så önskar jag dig en riktigt underbar födelsedag idag!

GRATTIS GRATTIS GRATTIS

5 kommentarer:

Marina sa...

Riktiga vänner är guld värda och de ska man vårda ömt!

Annika sa...

SÅ fint!!
OCh ja, man ska verkligen vårda sina fina vänner ömt.
Kram!!

Katta sa...

Härligt med långvarig vänskap i livet. Kram

Liz sa...

Alskade vannen! Sa fint skrivet och sa snygga vi var! :) Och herregud vilken handstil! :)
Sa glad jag blev over att se ditt fina fina inlagg!
Sa lange sedan vi sags, men snart snart far jag se dig i flera dagar!! Langtar sa!
Alskar dig vannen,
Stora kramar

Martina sa...

Marina-
Ja det är viktigt.
Kramar

Annika-
Absolut! Det är värt mycket mer än alla pengar i världen.
Kramar

Katta-
Underbart!

Liz-
Ja visst var vi snygga?!! Det syns att bilden inte var tagen igar...
Längtar efter dig!!
Kramar